Ga naar inhoud

Zachte keutels. Wat te doen?


Megan

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

Ben nieuw op dit forum. 3 weken geleden uit een dierenopvangcentrum van de dierenbescherming twee konijnen gehaald. Gecastreerd mannetje en een vrouwtje. Tot nu toe gaat alles goed. Ze drinken, eten en spelen. Ze zijn echt gelukkig hier. Paar dagen geleden zijn we met groenvoer (witlof) begonnen. Eerst klein beetje, de keutels afgewacht en toen de volgende dagen weer. Nu hebben ze gisterochtend nog witlof gehad maar ik merkte dat de keutels zacht waren. Zacht in de zin dat je ze kon indrukken. Volgens mij zijn de keutels ook iets kleiner dan eerst. Informatie via het internet opgezocht en sinds gister hebben ze geen witlof meer gehad. Ook gisteravond en vanmorgen geen biks gegeven maar ze eten nu alleen hooi en stro.

Nu is mijn vraag; komen de zachte keutels door de grote hoeveelheid witlof of is er iets anders aan de hand?

Voor de rest geen lusteloosheid of wat dan ook. Hooi en stro eten ze nog goed.

Dankjulliewel alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou door de groente kunnen komen, maar ook door het warme weer. Hier vind ik ook momenteel zo af en toe wat zachtere keutels, maar ben gewoon groentes blijven geven ivm de warmte. Keutels zijn hier nu weer normaal.

Kan je dus niet zeggen wat het is. Het zouden de groentes kunnen zijn, maar ook de warmte..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie. Ja, ik dacht ook dat het misschien door de warmte zou komen. Ik ben gewoon gestopt met de witlof en dan begin ik over een paar dagen wel weer met opbouwen van de groente. Zover het niets ernstigs is, is het goed :) Maak me ook veel te snel zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, daar heb ik ook altijd last van hoor, die overbezorgdheid ;) maar hou de keutels even goed in de gaten. Misschien is het ook goed om even het kontje te controleren, als die vies is kan het vliegen aantrekken.. En natuurlijk ook belangrijk met dit weer, kijken of er wel genoeg gedronken wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, inmiddels hebben ze geen witlof of andere groente meer gehad. Ze eten flink wat hooi en stro en krijgen weer 2x per dag biks. Alleen de keutels zijn nog steeds zacht. Het is volgens mij geen diarree maar wel keutels die je zo kunt indrukken. Hebben de darmen langere tijd nodig of moet ik toch even de DA raadplegen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .