Ga naar inhoud

Konijn wilt niet meer eten & drinken


mirkabright

Aanbevolen berichten

Een konijn dat niet meer eet is een zéér goede reden om direct met spoed naar de DA te gaan. Een konijn dat al een paar dagen niet meer eet en drinkt is in ernstig levensgevaar.

Dat hij ook nog hijgt... is helemaal geen goed teken. Tijd om direct actie te ondernemen!

Ook op zondag is er altijd een dierenarts van wacht te bereiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het vorig weekend meegemaakt, met zo'n konijn moet je absoluut meteen naar de dierenarts. als je ziet en voelt dat het niet goed is gewoon bellen! ik heb ook op zondag ochtend gebeld en kon direct langskomen. er heeft altijd een dierenarts dienst!

24 uur niet eten is een spoedgeval. heeft ie echt niets meer gegeten? keutelt hij nog? je kan wat proberen te dwangvoeren maar je zal er wel mee naar een dierenarts moeten, die onderzoeken de oorzaak. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten.

Ik heb bij mijn konijntje tijd verspild door een DA die niet wist hoe te handelen. Het resultaat is dat dat konijn nu overleden is.

Dus echt meteen naar de DA gaan! En ondertussen zorgen dat het konijn wat af kan koelen door bijvoorbeeld een koude frisdrankfles tegen hem aan te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Mijn eerste gedachte was gas.. En dit is levens bedreigend (als het niet snel word erkent)

Het ergste wat er kan gebeuren met een konijn is dat de darmen uitvallen want dit is moeilijk weer op gang te brengen!

Een paar dagen niet eten komt niet door de warmte... Ik zie nu dat dit een oud topic is :$ hoe is het afgelopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .