Ga naar inhoud

band met je konijntjes


Kaoutar

Aanbevolen berichten

ik heb eigenlijk een beetje hulp nodig want ik namelijk mijn eerste konijntjes 2 voedsters en ik probeer al heel lang een band met mijn konijnen te krijgen wat ik dan bijvoorbeeld probeer is uit hand voer ze te aaien om e goed aan mij te laten wennen maar het lukt niet helemaal

wat ook gebeurt is dat wanneer ik dr neerleg ze me gaat bijten maar mijn andere voedster doet zo iets niet

ik weet egt even niet meer wat ik moet doen :erf:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe oud zijn je konijntjes en in wat voor verblijf zitten ze?

wat ook nog mogelijk is, misschien ruiken je vingers/handen naar het voer wat je geeft. als ik hier bijv. een stukje appel geef wil mijn ram ook nog wel eens in mijn vinger 'bijten' omdat dat naar appel ruikt/smaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet op pakken inderdaad! Dit vind bijna geen enkel konijn leuk. Als er al konijnen zijn die het echt leuk vinden.

Uit de hand voeren is een eerste stap om mee te beginnen. Houd het eten op een afstandje voor hem dus niet vlak voor z'n neus dat hij ervan schrikt want dan kun je alsnog een bijt of een krab krijgen. Afstandje houden dat hij het ruikt en laat hem het rustig opeten, blijf verder van hem af. Je kunt ook gaan trainen. Ik heb hier een konijntje al een aantal maanden maar aaien vond hij zo eng.. Verder gewoon enthousiast, niet echt bang, kwam zelfs op je schoot springen maar die aanraking oei dat was toch zo eng. Ik ben lekker met hem gaan trainen en trucjes aangeleerd zonder dat ik hem hoefde aan te raken. Toen dat goed ging en hij kwam elke keer enthousiast op me af gerend heb ik brokjes voor zn neus gehouden, maar met gesloten hand, alleen dat hij het kan ruiken, dan een aai geven, bleef hij zitten dan brokjes geven. Probeer niet tegelijk wat lekker te geven als dat je aait, zo gaat hij snel en gestressed eten en kan zelfs voedernijd ontwikkelen. Of als je iets groters neerlegt, een stuk groente bijvoorbeeld heb je kans dat hij het pakt en weg rent.. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je van ze?

Zijn er kleine dingetjes die ze altijd doen die je aan het lachen maken?

Zijn er momenten waarop je aan je konijnen denkt, en je dat van gedachten laat veranderen over iets?

Zo ja?

Dan zit het goed. Ze voelen echt wel aan dat je om ze geeft.

Dit vind ik echt een hele mooie! Als ik aan mijn 10 nijnen denk ,hebben ze alle 10 wel iets bijzonders... wat mij aan het lachen maakt.

Ben wel nieuwsgierig wat dat bij andere konijnen is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .