Ga naar inhoud

Blaasontsteking - hoeveel urine nodig voor test?


Janneke1210

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik ben bang dat Lilly iets met haar blaas heeft. Ze doet opeens OVERAL in haar hok hele kleine mini plasjes. En niets meer in haar toilet, terwijl ze dat voorheen altijd netjes deed. Ook is ze wat slomer dan normaal; ze ligt veel languit in haar hok. Haar billetjes zijn ook heel viezig; kletsnat en oranje. Zo zielig. :( Ik dacht eerst dat dit gewoon opstandig gedrag is omdat ze aan haar nieuwe omgeving moet wennen (een week geleden verhuisd), maar ik denk dat er toch wel meer aan de hand is.

Ik heb om half 6 een afspraak bij de dierenarts en moet wat urine meenemen. Ik heb net wat opgevangen, maar echt minimaal. Misschien 1/4 van zo'n héél klein/dun spuitje. Is dit voldoende?

Dankjewel vast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee had hij toch niet. hij ging ook elke keer naast de bak zitten enzo. en kleine plasjes deed hij. maar bij hem komt het waarschijnlijk doordat hij een omschakeling heeft in zijn leefsituatie. hij heeft naar 2 jaar ineens een vriendin en ook zit hij voortaan 24/7 los in een grote ren. en is er bij jou konijntje blaasontsteking uit gekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pas je op dat er geen vliegen bij haar kunnen komen? Door het warme weer zijn er weer veel 'groene' vliegen die de madenziekte kunnen overbrengen en die houden van natte vieze kontjes om eitjes in te leggen......

Je kunt Rearguard of Anti-Myasis van Beaphar gebruiken om haar te beschermen. Die eerste kun je in het BunnyBin winkeltje kopen en die laatste kun je in de dierenwinkel kopen.

aangepast door Wammes030
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik zie je reactie nu pas. Als ze binnen zit is het risico inderdaad lang niet zo groot. Ik neem aan dat er weinig tot geen vliegen binnen zitten.

Je kunt proberen haar kontje een beetje schoon/ droog te maken. Je kunt haar kontje echt wassen in een teiltje met een bodempje water en haar dan goed afdrogen in een handdoek. Of haar kontje proberen schoon te maken met vochtig keukenpapier of een washandje. Als ze erg stressgevoelig is kun je haar een paar keer op een keukenpapiertje zetten, dat absorbeert goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .