Ga naar inhoud

Konijn heeft zachtere keutels na eten van wortel??


Jolien_1999

Aanbevolen berichten

waren het keutels die een beetje als een ketting aan elkaar zaten?

dan zijn het blindedarmkeutels en dat is normaal , normaal eten ze deze op want er zitten voedingsstoffen in.

het is geen ramp als ze dat een keer niet doen

hoeveel wortel heb je gegeven? want als ze voor het eerst groen/wortel krijgen moet je met een heel klein stukje beginnen want de darmen moeten er aan wennen en het kan zeker zo zijn dat ze dan wat zachte keutels hebben

Geef je konijn veel hooi en als je weer groen wilt geven bv morgen en als de keutels weer normaal zijn, dan bv een stukje ter grote van het bovenste stukje van je vinger en zo heel rustig aan opbouwen

mijn konijnen eten dagelijks een stuk of 3 a 4 blaadjes andijvie , een bospeen met groen er aan en wat bloemkoolblad maar ik heb dan ook grote konijnen , en ze vinden het heerlijk en hebben nooit meer last van zachte poep of ik moet een nieuw soort groente uitproberen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het allemaal wel goedkomt je nijn geeft gewoon een reactie op de wortel en dan is het normaal dat je zachte keutels vindt

ik zou vandaag gewoon veel hooi aanbieden en eens kijken hoe de keutels vanavond en morgen zijn

mocht je konijn echt diarree hebben dan kan je het beste even naar de DA gaan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je inderdaad teveel in een keer hebt gegeven. Konijntjes moeten over het algemeen langzaam wennen aan nieuw voer. Je kunt het beste nieuw eten klein aanbieden en steeds vermeerderen tot gewenste hoeveelheid. Ook verandering van biks (voer) moet geleidelijk.

Maar gezien het rare weer kan het ook daar wel aan liggen. Overdag zo idioot warm, vochtig, benauwd etc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .