Ga naar inhoud

alweer tobben met blaas?


TakkieUtopiaKerst

Aanbevolen berichten

Paar weken terug heeft Isa een blaasontsteking gehad , dat is na een injectie van de DA overgegaan en ze hupste weer vrolijk rond. Nu zag ik haar moeilijk plassen , en ja hoor poten weer kalig en stinken :erf: . Nu ben ik benieuwd aan wat voor factoren het liggen kan , ze eet SS en verder wat knaagstokjes en veel hooi groenten en fruit. Ze is te dik , en ze leeft nog alleen omdat ik geen koppel erbij hebben kan. Ik schat haar al wat ouder , misschien wat ouderdomsklachten? Ik laat mijn moeder bellen naar de DA voor een uitgebreid urine onderzoek , maargoed is het voor altijd? moet ik een koppel wegdoen om haar een oude dag te bezorgen met een oudere vriend?? Ik zit er wat mee en weet tot ik het urine onderzoek gedaan heb gewoon niet wat te doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft ze hier last van ?

“Blaaszand” of Sludge

Bijzonderheden:

- De urine van een konijn bevat kristallen, als een konijn om welke reden dan ook (wonde, pijn,infectie, incontinentie) zijn urine te lang ophoudt, blijven die kristallen achter waar ze een steeds dikker wordende massa vormen die niet meer uitgeplast kan worden.

Symptomen:

- Dikke urine

- Urine plakt aan de vacht

- Konijn steekt zijn poep in de lucht tijdens urineren

Behandeling:

- Pijnstillers

- Antibiotica (bij infectie)

- Vochttoediening

- Spoelen blaas onder anesthesie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .