Ga naar inhoud

Konijn niezen


Oeps2012

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een paar dagen niest mijn konijn Saartje. Het viel me een aantal dagen geleden al op en heb besloten haar goed in de gaten te houden. Nu niest ze nog steeds.

Ze loopt, samen met mijn andere 3 konijnen, vrij rond in de tuin. Ze kan zich overal verstoppen tegen de wind. Nu is het nog warm, dus verwacht ik niet dat ze een "koutje" heeft opgelopen.

De andere konijnen niezen echter niet, terwijl ze in dezelfde "situatie" zitten. Weet iemand wat dit is en wat ik er aan kan doen?

Alvast bedankt voor jullie tips. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster kan niet zo goed tegen stof. Daar gaat ze van niezen. Met dit droge weer, kan het buiten al snel erg stoffig zijn. Ik pak dan te tuinslang en broes het gebied van de ren en die omgeving heel lichtjes (niet drijf nat ofzo) nat. Op die manier kan het stof/zand niet opwaaien en heeft ze er bijna geen last van.

Je kunt ook het hooi uitkloppen ver van het hok voordat je het geeft.

Een allergie voor de warmte klinkt mij eigenlijk heel gek in de oren... Een allergie voor iets wat door de warmte veroorzakt wordt lijkt mij logischer.

Oververhitting veroorzaakt overigens ook geen nies reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is echt soms samenlopend . Ik heb last van pollenallergie en als ik mijn dosis van mijn puffer moet verdubbelen gegarandeerd lees je dan ook dat er meer konijnen ook aan het niezen gaan.

Zij hebben natuurlijk nog een veel fijnere neus dan ik.

Het zijn natuurlijk wel droge dagen nu. Het zou kunnen kloppen. Vandaag heb ik de hele dag gewerkt, dus heb ik Saartje minder in de gaten kunnen houden. Maar ik laat jullie Saartjes "ontwikkelingen" weten :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag een bevroren plastic fles in de ren gelegd. Denk het nog even wennen is :P want Saartje en Pien begonnen er in te graven :P

Heb het flesje nog laten liggen voor de anderen, maar de rest ligt vandaag ook echt van pampus. Het is bij ons echt warm. Gelukkig hebben we die tunnels nog in de schaduw. Daar liggen ze nu lekker in. Saartje ligt hier voor lekker op de tegels van ons overdekt terras. Nu merk je dat konijnen niet echt tegen de warmte kunnen.

Weet je wat ik altijd doe bij een konijn dat last heeft van de warmte ?

Je neemt een plastiek fles met water leg deze in de vriezer en deze leg je bevroren in de ren. Vinden ze zaaaaalig.

Succes hé en hou ons op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .