Ga naar inhoud

Wie weet wat dit kan zijn?


konijntje

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik zit met een probleem. Mijn konijn is 12 jaar oud en is vrijwel nooit ziek geweest. Tot eind april. Toen kreeg ie last van ontstoken oogjes. Ben naar de da geweest, zalf meegekregen, daarna nog andere zalf omdat het niet over ging, maar het is nog steeds niet goed. Toen kreeg ie afgelopen zondag diarree erbij en hij ligt er maar een beetje bij (ligt eigenlijk alleen op zijn zij en voorpoten raar naar voren uitgestrekt). Ik maandag terug naar da. 3 spuiten gekregen; antibiotica, tegen pijn en tegen eventuele zwellingen (heeft hernia gehad vroeger). Nu gaat het nog steeds niet beter, heeft vandaag weer antibiotica gekregen, maar hij eet nog steeds niet goed en drinkt ook niet goed. Het enigste is is dat hij nu geen diarree meer heeft. Alleen als ik het eten recht voor zijn neus zet, zodat ie niet hoeft te lopen, dan eet ie een klein beetje en drinkt ie een slokje.

Nou is ie ook al 12, maar toch..zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.....het is misschien een lang verhaal, maar misschien dat iemand een idee heeft hoe of wat........:(:unsure: ik ben heel erg bang.......:-((

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Caroline. De da heeft hier inderdaad wel naar gekeken, de tanden zagen er normaal uit volgens hem, maar hij kon helaas de kiezen niet goed zien, om het konijn nogal tegenstribbelde..hij zei dat ie het konijn dan waarschijnlijk onder narcose moest brengen en dat kan wel eens moeilijk zijn voor een konijn van die leeftijd.....ik heb trouwens stukken gelezen over gas in de darmen..de symptomen lijken daar wel op..lusteloos in een rare houding liggen met de buik plat op de grond..weinig of niet eten en drinken...borrelende geluiden in de buik (ik dacht dat dat van de honger was!)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

ojeee als het lijkt op gas dan zou ik dat maar aangeven bij je diere arts en kan hij daar voor behandelt worden

maar daar zou ik niet te lang mee wachten

het borrelen van de darmen is volgens mij geen goed teken tenminste dat had die van mij met gas ook heel erg

,aar goed hier zijn wel andere mensen met meer ervaring die je meer tips kunnen geven

en als hij niet genoeg eet moet je hem meschien dwangvoeren ,

succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de kiezen idd goed te bekijken is narcose nodig, maar als er echte haken op de kiezen staan, dan kan je dat ook "horen" door het konijn zijn kaken over elkaar te wrijven. Tenminste zo heeft de DA het bij het konijntje van onze buren ontdekt. Hij maakte een soort maalbewegingen met het bekje en dan hoorde je een duidelijk soort van knarsen, de tanden sloten echt niet goed op elkaar aan.

Gas is erg acuut, maw het komt op en als er niet snel iets aan gedaan wordt, is het vaak te laat, vermits deze problemen al een tijdje aanslepen ... tenzij deze symptomen die je herkent van vandaag zijn, dan is het idd onmiddllijk naar de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Hallo lien, nou, het is eigenlijk heel snel heel slecht gegaan...ik ging vorige week zaterdag op vakantie en het zag er naar uit dat Speedy weer beter zou worden, totdat ik dat bericht schreef van de hersenvliesontsteking. De da had nog die dag weer spuiten gegeven en moest ik weer afwachten of het zou helpen..maar de volgende dag toen ik van het werk terugkwam was het nog veel slechter (kon het nog slechter?). Speedy lag helemaal uitgerekt in zijn hok heel erg hard te hijgen (zoiets ergs/ zieligs heb ik nog nooit meegemaakt)..kon bijna geen adem meer halen en kon helemaal niks meer (geen water drinken, eten, hij was eigenlijk helemaal verlamd, hij kon zelfs zijn kop niet meer omhoog houden..).Weer met konijn in hok naar da gerend...maar helaas de da was eigenlijk van mening dat dit zo niet verder kon/ geen leven was voor het konijn, dus heb ik hem moeten laten inslapen....dat was vorige week woensdag, en zaterdag's ging ik met vakantie...dus dat was echt een heel raar gedoe zo vlak voor de vakantie...ik moest hem meteen al begraven terwijl ik dat niet helemaal niet wilde...want ja, je kunt het konijn natuurlijk niet een week of langer in het hok laten liggen als je begrijpt wat ik bedoel...dus nu zit ik "alleen" zonder mijn vriendje...mijn vriendje dat ik al ruim 12 jaar had...maar helaas...blijkbaar mocht hij niet langer leven...ik voel me ook heel schuldig dat ik de beslissing heb genomen om hem te laten inslapen (want wie ben ik om over zijn leven te beslissen)...maar aan de andere kant: het is wel beter zo (ook volgens da) want als je zag hoe zeer hij moeite moest doen om uberhaubt adem te halen en eigenlijk helemaal verlamd was..................

Het is misschien wel een beetje lang verhaal, maar ja....het is wel fijn om het zo te kunnen vertellen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .