Ga naar inhoud

Maden?


konijnenlover

Aanbevolen berichten

Ik heb voor twee weken een konijntje te logeren, maar zij heeft nu diarree en ik denk dat dat door de stress van de verhuizing komt,

dus heb ik haar alleen nog maar hooi en hooithee gegeven, en ik heb haar kontje gewassen en haar hok schoongemaakt.

Maar ik zag net een paar van die groene vliegen in de ren zitten dus ik heb net nog haar kontje gecontroleerd om te kijken of er geen maden zaten en die zaten er nog niet, maar nu ben ik dus bang dat ze er alsnog komen.

Maar ik weet niet wat ik nog meer kan doen om ze tegen te gaan..?

En wat moet ik doen als ze toch maden krijgt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de paar uur haar kontje goed wassen en in de gaten houden. Je kunt haar kontje bijv. met babybillendoekjes wassen, of met warm water.

Hok of kooi grondig schoonmaken en ontsmetten met bijv. Dettol of schoonmaakspul waar citronella inzit.

En een soort vliegengaas of vliegenhor voor de kooi/hok, ren hangen. Die kun je heel goedkoop krijgen bij de Xenos.

Maar let alsjeblieft goed op, want als je konijn maden heeft, moet je als de bliksem naar de DA, dan krijgt ze daar medicijnen en wordt ze behandeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inge Thas (DA) heeft muskietennetten rond haar hokken hangen.

Best is van om de twee uur te checken, als je konijn verzwakt is of gewond, want maden kunnen er heel snel komen helaas...

Ja dat weet ik daarom was ik ook zo bezorgd, maar ik geloof dat het al weer wat beter met haar gaat. Ze heeft nog wel een beetje diaree maar haar kontje was wel weer schoon gelukkig :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .