Flappiee Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Mijn konijn is net 4 jaar oud,Vorige week is ze een weeklang in een iets kleinere kooi dan haar eigen kooi bij mijn opa en oma geweest,Daar is ze al eerder geweest en dat ging goed. Ook het vervoer in de auto, ze was wel bang maar dat ging snel beter. Deze keer ook tot ze thuis kwam.. Ze ging snel terug in haar eigen kooi en was blij toen ik haar aaide..Maar ze heeft vanaf toen tot nu ( 2 dagen later ) niks meer gegeten of gedronken! Geen korrels, geen konijnensnoepjes die ze normaal graag eet, geen wortel en geen hooi.Als ik het haar geef hoeft ze het gewoon niet. Zelfs geen water als ik het flesje bij haar houd. Ze zit ook de hele tijd stil, en afentoe verplaatst ze.Haar vacht en oogjes zien er verder gezond uit.Wat kan dit zijn en wat kan ik er aan doen? Is ze in hongerstaking?Xxxx Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Konijnen doen niet aan hongerstaking, het betekend dat je heel snel naar de dierenarts moet!Komen er wel keutels? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kellydia Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 direct naar de DA! konijnen mogen echt niet langer dan 24 uur zonder eten of drinken, dan gaan hun darmen stilliggen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flappiee Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Oke! Ik ga de Da bellen. Er zijn wel nog een paar keutels gekomen maar niet veel.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)En belangrijk is ook een konijnkundige dierenarts.Laat ook de temperatuur meten.Als ik het zo hoor lijkt het me verstandig dat je konijn opgenomen wordt en een infuus krijgt. Om vocht toe te dienen en medicatie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flappiee Geplaatst: 30 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Ben net snel met haar naar de DA gegaan, ze gaan dr daar nu nakijken en bellen straks om me op de hoogte te houden.De temperatuur was 36.4, de DA zei dat dat nog meeviel en dat die temperatuur meestal nog lager was als een konijn zolang niks gegeten had. Dus we hopen.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kellydia Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 hoe is het nu met je konijntje? heb je de DA gebeld? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Snoef Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Sorry, maar wat een enorm foute opmerking, om te vragen of ze in hongerstaking is....als je konijn al 2 dagen niet eet en drinkt...zo NIET grappig....hopelijk gaat ze snel weer doen wat ze moet doen...succes ermee... Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jrjsieben Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 Hoe is het met je konijnheeft ze het gehaald want zolang niet eten is heel erg slecht Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
pluis04 Geplaatst: 30 juli 2012 Delen Geplaatst: 30 juli 2012 ben ook benieuwd hoe het nu gaat Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flappiee Geplaatst: 31 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2012 De dierenarts wist bijna zeker dat ze het ging halen, ze had een haak aan dr kies. Eerst moest ze aansterken voor de narcose. Maar ze was te zwak en is vanacht ingeslapen..Met die hongerstaking bedoelde ik dat ze niet meer wilde eten omdat ze in de stress was geraakt dat ze niet in dr eigen omgeving was geweest. Had ik anders moeten omschrijven en was ook zeker niet grappig bedoeld.. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PaulaW Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 wat erg dat je konijn is overleden heel veel sterkte er meeik weet niet of je nog meer konijnen heb maar als een konijn stoptmet eten gelijk naar de da gaaneen haak op de kies is te verhelpen Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flappiee Geplaatst: 31 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Heel erg bedankt! Ik mis mijn maatje nu al :'( Ik heb niet meer konijnen, maar bedankt voor jullie hulp!De volgende keer weet ik wat ik moet doen! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fluf en Tinus Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Wat jammer dat Flap het niet gehaald heeft. Sterkte met het verlies! Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Amatjuh Geplaatst: 31 juli 2012 Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Wat jammer, heel veel sterkte!Als een konijn 12-24 uur niet heeft gegeten/gekeuteld is het al kritiek, laat staan 2 dagen dus ik had het helaas wel verwacht dat hij het niet zou redden. Echt heel jammer, maar veel van ons zijn onwetend begonnen aan konijn, ik ook. Als je besluit om weer een konijn aan te schaffen zou ik je aanraden eerst hier op BB wat meer informatie te zoeken.Nogmaals veel sterkte met het verlies van je maatje. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Flappiee Geplaatst: 31 juli 2012 Auteur Delen Geplaatst: 31 juli 2012 Heel erg bedankt allemaal!Ik had wel info gezocht voordat ik mijn konijn kocht maar hier op BunnyBunch is de informatie veel beter en duidelijker!Dus de volgende keer kijk ik zeker hier! Bedankt!Rust zacht lieve Flappie <3 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten