Ga naar inhoud

Is mijn FH Babsje een oudje aan het worden of?


Janetd

Aanbevolen berichten

Sinds ik vorig jaar en begin dit jaar zo aan het tobben ben geweest met mijn konijnen en in 1 jaar tijd zelfs 3 konijnen in heb moeten laten slapen ben ik een beetje een zenuwpeesje geworden wat de konijnen betreft.

Ik weet dat het niet aan de verzorging heeft gelegen maar toch, het doet zo'n pijn als je je beestjes moet laten gaan. Zeker na *Joekel heb ik echt een tijd gehad van ik moet maar geen konijnen meer doen ik doe iets fout ofzo.

Gelukkig heeft mijn omgeving en ook de DA me echt verzekekerd dat ik er niks aan kon doen en de nijntjes gewoon dikke pech hebben gehad en ik weet dat ik echt voor ze knok..maar toch.

Ik geniet echt heel erg van Babs en Binky , het is zo'n leuk stel maar ik ben nog steeds bang dat ze iets mankeren.

Als ze verharen denk ik oeh ze zullen toch niet ziek zijn, als ze niet gelijk aan komen rennen als ik eten kom geven denk ik gelijk dat er 1 ziek is. Ik word soms gek van mezelf.

Goed genoeg gezeurd nu even over Babs:

Babsje is een franse hangoor en nu een jaar of 5 ,dus op zich natuurlijk helemaal niet oud (nouja als je google mag geloven wel )

Ik merk dat ze de laatste 2 weken (kan 3 zijn) meer slaapt en minder actief is (dan bedoel ik met graven en rond hupsen)

Ze eet, drinkt , poept en plast gewoon als altijd ook haar groenten eet ze graag.

Ze ligt ook niet anders als anders gewoon lekker languit of op haar zij lekker tegen Binky aan dus heb niet het idee dat ze ergens pijn heeft mag ook overal aanzitten (als madam het toelaat het is een pittig ding)

Ik kan ook niet goed uitleggen wat er nou zo anders is daarom ben ik ook niet naar een DA geweest omdat ze dus eet,drinkt poept en plast en niet ziek oogt ofzo ze zit ook goed in haar vacht.

Maar ze is gewoon rustiger en slaapt volgens mij ook wat vaster.

Kan het zijn dat ze gewoon wat ouder is,niet ieder konijn word 10 een gemiddelde is ook maar een gemiddelde natuurlijk en als ik de info van internet mag geloven worden franse hangoren zowiezo minder oud dan de kleinere rassen toch?? Maargoed 5 jaar is dan nog jong

Of komt het door het weer?? ok nu is het warm maar vorige week niet en Binky hobbeld gewoon wel rond met dit weer.

Ze mogen hier bijna dagelijks ook los in de tuin maar daar heeft ze geen zin in en wil in haar hok blijven of gewoon in de ren , vind het niet erg dat mag ze zelf weten maar ik denk dan hups ga lekker rennen. (nu rent ze anders ook niet keihard hoor tis meer hupsen maar ze ging altijd wel een rondje)

Ok, maak ik mezelf weer gek en is Babsje gewoon aan het relaxen? wat zijn eigenlijk ouderdomsverschijnselen bij konijnen??

Ze worden trouwens altijd netjes geent en ze is wat afgevallen (ze was van de winter nog te dik) en volgens de DA zat ze keurig op gewicht.

Zie ik weer spoken of toch een bezoekje naar de DA?

Sorry voor het lange verhaal hoop dat iemand mee wil denken

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het niet gewoon de warmte? Ons katertje van zes jaar is precies hetzelfde.. heb het zelfs bij de dierenarts genoemd toen we laatst gingen voor z'n enting (en mijn geruststelling), maar hij is perfect gezond, mooi op gewicht. Ik zou gewoon even kijken of het nog veranderd straks als het weer koeler wordt... en misschien is ze gewoon wat 'ouder'. Het katertje is ook twee jaar jonger dan Poes maar veeeel rustiger.

Uiteindelijk gewoon je eigen instinct volgen hoor, als je je echt veel zorgen maakt kan je allicht even naar de DA voor algemene check-up :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Gijs is 7 jaar en echt wel een oudje aan het worden, hij is super actief maar slaapt enorm veel tussendoor... en dan ligt hij veel vaster te slapen dan Miep die altijd alert blijft.... Gijs ligt voor pampus, wordt niet meteen wakker en schrikt dan ook van me! Dit verschil merkte ik op een klein jaar terug, toen hij 4 was rende hij ook zo maar sliep hij minder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .