Ga naar inhoud

Diaree door pijnstilling


anitaaa

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Mijn konijn Rocky woont sinds Januari bij mij hij heeft gebits problemen en is ongeveer 6 jaar.

Er is Donderdag een haak van zijn kies verwijderd die dag had hij geen pijnstilling gekregen

vijdag even gebeld naar de DA want zag duidelijk dat hij pijn had dus kreeg ik pijn medicatie

2x daags geven.

Ben gestopt met bijvoeden omdat hij redelijk zelf eet geef hem wat meer groente en fruit dan anders

zijn brokjes eet hij ook wel maar nog niet van harte.

Maar nu krijgt hij dus diaree waarschijnlijk van de pijn medicatie stond ook bij de bijwerkingen.

Hij heeft nu een vieze kont:arf:

Is het dan toch verstandig om hem nog wat bijvoeding te geven heb recovery gekregen.

Misschien als ik dat geef dat zijn darmen beter gaan werken weet niet of dat zo is.

of hem gewoon proberen zelf te laten eten.

Ik vind hem zelf nog een beetje stilltjes om dan stoppen met de pijn medicatie vind ik een beetje eng

want heb het gevoel dat hij er nog wel last van heeft.

Heeft iemand misschien advies wat ik het beste kan doen?

Alvast bedankt voor reacties.

aangepast door anitaaa
Link naar reactie
Delen op andere sites

wil hij wel hooi eten?

Kanina kreeg na een paar dagen pijnstiller ook diaree en ging dan de helft minder geven.

dus als je bv 2 keer 5 ml moet geven dan ging ik naar twee keer 2,5 ml

zodat ze dan toch nog wat binnen kreeg van pijnstiller maar wel minder en vaak hielp dat al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er gisteravond voor gekozen om geen pijnstilling te geven.

Hij had vanochtend zijn groente op die hij altijd krijgt als we naar bed gaan.

Hij kwam nu ook vanochtend weer vrolijk naar me toe in zijn hok toen ik met brokjes kwam.

Daar heeft hij wel wat van op.

Als hij in zijn ren zit en hij ziet mij komen komt hij altijd naar me toe gerend dat doet hij nog steeds niet.

Net in zijn hok kwam hij ook niet echt nieuwsgierig naar mij toe wat hij wel altijd doet.

Nu heb ik hem even op de bank gezet op een kleed en daar is hij dan wel goed actief op lekker graven en af toe even liggen.

Als hij dan ligt heb ik wel het idee dat hij misschien weer wat pijn heeft.

Misschien toch nog wat pijnstilling geven alleen wat minder dan?

Hij krijgt niet overdreven veel groente en fruit want ik weet dat dat ook laxerend kan werken.

Heb vandaag ook nog geen diaree gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Timo gebruikt momenteel Metacam (haakje, wordt vandaag geholpen) en ook hij heeft plakpoep. Staat ook op de bijsluiter dat dit kan gebeuren. Een paar maanden terug heeft mijn nijn 2 weken lang metacam moeten gebruiken. De eerste drie dagen had hij plakpoep maar daarna stabiliseerde dat. Voor de vieze plekken kun je het beste een nat washandje gebruiken als je nijn dat toestaat. Over het algemeen maken ze zichzelf ook goed schoon, maar met constant plakpoep kunnen ze wel een handje gebruiken. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rocky heeft carprofen drops gekregen. Heb hem net wat bij voeding gegeven maar dat vind hij echt niet leuk.

Brood eet hij nog wel dat heeft hij altijd erg lekker gevonden.

Gisteren hadden we ook gelijk de plakpoep verwijderd met een beetje lauw water het was gelukkig nog zacht dus het

was er zo af.

Heeft Timo ook wel vaker haakjes?

Eet hij dan ook een tijdje moeilijk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .