Ga naar inhoud

wel of geen caprofen geven


jolanda1965

Aanbevolen berichten

beppie is vanmiddag gecastreerd, en alles is goed gegaan gelukkig

volgens de assistente mocht ze pas vanaf morgenochtend aan de pijnstilling omdat ze al via een infuus had binnen gekeregen

ik heb alleen een beetje het idee dat ze nu wat meer last begint te krijgen als vanmiddag, zou het kwaad kunnen om straks al wat caprofen te geven

ze is ook nog niet zo happig op haar eten, heeft wel al een paar paardestekken op, dat is het enige waar ze nu even trek in heeft

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tijdje geleden heb ik mijn voedster ook laten castreren. Volgens de dierenarts was het niet nodig dezelfde avond carprofen te geven. Maar mijn nijn had duidelijk pijn en heb haar toen wel een beetje gegeven. Later ook doorgegeven aan de dierenarts en dit kon geen kwaad (gelukkig).

Maar het eten deed ze ook niet 's avonds, pas de volgende dag begon ze wat te knabbelen. Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

oh dus jij had het ook gedaan, ik ga haar dan straks ook een beetje geven, ze zit zo zielig in elkaar gedoken, ja eten is ze nog niet zo in geintresseerd, alleen die paardestek dan net, maar dat is in ieder geval iets dus wacht nog even met dwangvoeren, ze heeft al stress genoeg gehad, zal morgen wel weer komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ook gedaan nog dezelfde avond. DA zei tegen mij ook pas de volgende dag maar had het idee dat ze pijn had. Ik heb haar zelfs de eerste avond moet dwangvoeren. Na het geven vd pijnstilling begon ze een beetje te eten. Maar ze is wel een paar dagen van slag geweest hoor vond het heftiger dan de castratie van nijnemans.

Ik zou het zo wie zo zeker een paar dagen doorgeven want het werkt ook ontstekingremmend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal idd ook gewoon de pijnstilling gegeven hebben! een konijn heeft net als een cavia een verhoogd metabolisme en heeft in tegenstelling tot hond en kat 2x per dag nodig, mochten ze iets van tolfine gegeven hebben moet dat wel voldoende zijn in theorie.

ik las ook ergens dat je 0.5 ml zou geven, dit is dan onder gedoseerd en werkt dan veel minder tot niet = dus zonde van die 0.5 ml :)

fijn dat het allemaal goed gaat met je dame :)

is er nog iets naar voren gekomen toen de baarmoeder eruit was? ( ontsteking/vleesboom) of was het allemaal netjes ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

oorzaak was idd baarmoeder, er zaten aan beide zijden bloedstolsels en de baarmoeder was vergroot, volgens de da was dit zeker de oorzaak van het bloed wat elke keer meekwam en mooi alles op tijd eruit gehaald want dit zou in de toekomst anders een hoop problemen gegeven hebben. ze belden vandaag netjes op hoe het met beppie ging, en in overleg doorgaan met de pijnstilling totdat ze zelf helemaal goed eet, maar eigenlijk gaat dat nu al heel goed , alles gaat er weer zonder problemen in en komt er aan de achterkant zonder problemen weer uit. ben blij dat we deze beslissing hebben genomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben blij dat het goed gaat met je konijntje. Mijn konijn was eenmaand geleden ook gecastreerd maar het heeft niet mogen baten hij is vlag daar na over leden.(ook een topic over). Dus als ik dit lees vind ik dit zon opluchting voor de personen en het konijn waar het dus wel goed mee komt.

Groetjes en veel plezier met je nijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, wat een triest verhaal zeg, ik heb ook om een speciale dierenarts gevraagd, hij is erg goed met knaagdieren had ik gehoord, ik mocht haar pas ophalen nadat ze helemaal goed wakker was en er is continue een assistente in de bijkomkamer geweest bij de beesten en die had al gezien dat ze ook al wat had gegeten. kreeg goede pijstilling mee, en een brief met allerlei adviezen om thuis nog eens door te lezen en de volgende dag belde ze netjes op om te vragen hoe het ging met beppie. volgende week nog even een hechting eruit laten halen en een nacontrole. vind het ook vreemd dat hij niet bij de konijnkundige dierenartsen staan want ik heb al veel goede verhalen gehoord over deze da. maar ik kan me voorstellen dat je dit nooit meer wil meemaken , ik zou me ook vreselijk voelen als dit bij mij was gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .