Ga naar inhoud

sore hocks


Mascha

Aanbevolen berichten

Mijn konijntje van 2 heeft beginnend sore hocks. hij zat altijd op een fleecedeken maar toen ik las dat het slecht was het fleecedeken weg gehaald. maar zag dat het al te laat is. heb hem nu gewoon op een oud katoenen dekbedovertrek zitten. in zijn kooi liggen houtsnippers met waar hij.altijd zit een laag hooi erover. verder haal ik 3 x per dag de poep en plas uit zijn kooi.

nu las ik op internet dat het goed is de hakjes in te smeren met calendulanzalf en ergens anders las ik weer dat het beter is niks erop te doen vanwege dat het dan week wordt.

wat kan ik er allemaal aan doen om te voorkomen dat het erger wordt?

groetjes Mascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel morgen toch even de dierenarts dat die er even na kijkt. Kan ik meteen vragen welke bodembeddeking ik het beste in de kooi kan doen.

ook word hij over 1,5 week gekoppeld aan mijn voedstertje. Dan krijgen ze een kamertje van 3,5 bij 2,5 tot hun beschikking. Ligt een laminaat vloer in waar ik iets van zeil op wou leggen. weet niet of dit kwaad kan voor zijn hakjes. of wat een andere optie zou kunnen zijn.

iemand tips?

groetjes Mascha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per konijn scheelt de bodembedekking. ik heb er twee die zitten het liefst op kale ondergronden zoals tegels of de betonplex in de nachtverblijven. Maar Ik heb ook een konijn met een zenuwbeschadiging in zijn rugje, waardoor hij wat naar onderen zit en dus vaak nat is van onderen. Die houdt dan ook erg van zachte ondergronden, stro, hooi, aubiose, zand, als het maar zacht is.

Verder heb ik ook een konijn met een klein eeltplekje en wat andere plekjes die madammeke zelf heeft geplukt op haar voetzooltjes, zij krijgt eens per 2 dagen paw wax. Niet zo duur, want je doet er echt jaaaren mee, met 1 blikje, rond de 7 euro.

Als tip kan ik je geven voor de ondergrond om een vetbedje neer te leggen. Te koop in bijna iedere betere dierenwinkel en ik denk zelfs in de intratuin. dat is eigenlijk voor honden bedoeld en het werkt goed voor incontinente dieren. het is ook ongeveer 8 euro. ik heb er zelf maar 1, omdat ik het gebruik bij diertjes die geopereerd zijn geweest ofzo of die ziek zijn, maar Dollie op BB heeft er binnen meer ervaring mee en zij heeft er een paar en doet ze dan om de 2 dagen in de was.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunnen ze nie gaan eten van dat vetbed?

Ze kunnen overal van gaan eten als ze willen :mdr: Maar ik zou het gewoon proberen en even aankijken. Even eraan knabbelen doen ze misschien toch wel, om te kijken wat er in hun hok ligt. Stoppen ze, dan is het goed, zie je ze gretig het vetbed opeten als maaltijd, dan is het niet goed. Dat is hetzelfde met bodembedekking. Ik heb ook houtkorrels ( pellets ) geprobeerd hier, twee jaar geleden, die aten ze ook op, terwijl het hele goede bodembedekking is en bij anderen eten ze het niet op. Elk konijn is anders.

En anders kun je je vraag altijd nog even aan Dollie stellen in een PB. Zij kan je hier beter antwoord opgeven, vanuit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .