Ga naar inhoud

pootje gebroken


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal. Mijn lieve snuffel heeft zijn achterpootje gebroken. Hoe het gebeurt is heb ik niet gezien. Maar hij hinkte ineens. Meteen naar de DA gegaan. Deze heeft hem pijnstilling gegeven en me doorgestuurd naar dierenkliniek de langstraat in Waalwijk. Daar hebben ze fotos gemaakt en inderdaad; gebroken. Snuffel zn poot is nu gespalkt. Hij kan er helemaal niks mee. Zit nu noodgedwongen de hele dag in zijn hok. Hij begint te eten maar nog niet als vanouds. Zijn vriendinnetje Snoes mag iedere dag even bij hem. Vinden ze gezellig. Iedere 3 uur wordt snuffel op t toiletje gezet want de lieverd wil zijn hok niet bevuilen! Maandag krijgt hij weer een nieuwe spalk en begint het verhaal weer van voor af aan! Ik hoop dat hij snel geneest. Het zorgt voor een hoop stress en zijn ademhaling blijft abnormaal hoog. Daar maak ik me wat zorgen om....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja konden ze echt een breuk zien? Dacht zelf gelijk aan E Cuniculi. Apart dat hij 1 pootje heeft gebroken, ook geen idee hoe hij dat gedaan heeft dan.

Misschien haalt hij snel adem van de pijn, krijgt hij pijnstilling?

Eten en drinken zou ik goed in de gaten houden, je kan dwangvoeding halen. Critical Care heet dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook mijn konijn van 8 jaar heeft zijn achterpoot gebroken gehad,het was helaas een nare breuk en hij is geopereerd,hij heeft nu een pinnetje door zijn poot en had 9 weken hok rust..het is nu een half jaar geleden en je kan niet meer zien welke poot gebroken was...super geheeld maar wel een ellendige tijd voor konijn en mens...ook ik liet zijn vriendnnetje in het 1 meter hok telkens een paar uur bij hem zitten...dat stimuleerde hem om te gaan eten en ze waste hem lekker...na een uur of 3 liet ik haar weer los in de tuin om haar toch voor de nacht samen in de kleine kooi te zetten..ik vond het vreselijk want ze hebben een etage hok van 170 hoog met diverse springplankjes en het is 240 breed..en de kooi stond op de bodem..maar het is z'n hecht stel dat ik ze er toch samen voor de nacht in deed..wel heb ik vloeerbedekking op de schappen en springplanken gemaakt zedat hij na 9 weken niet we gleed op de planken...Zijn vriendin heeft hem er echt door heen gesleept dus probeer ze zo vaak mogelijk bij elkaar te zetten..ze hebben elkaar echt nodig..

Sterkte ermee..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ pebbles: jou verhaal geeft me wel weer moed. Het komt dus goed!

Snoes mag iedere dag bij hem en ze kunnen elkaar door de tralies besnuffelen. Snoes loopt los in de garage en snuffel heeft hier een splinternieuwe ren (met vloerbedekking!) Het probleem is dat Snuffel niet/ slecht eet en als Snoes erbij is geweest kunnen we niet zien wie wat gegeten en gekeuteld heeft.

Heb niet het idee dat Snuffel pijn heeft, krijgt morgen zijn laatste metacam en AB-kuur. Het is inderdaad alleen erg zielig en het brengt een hoop stress me voor konijn en baas!

Over 3 weken mag de spalk af en dan krijgt hij een soort van steunkous. Daarna zou hij weer de oude moeten zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn niet de moed opgeven hoor...maar misschien kun je erbij blijven met het eten dan kun je zien of hij ook mee eet..Als een konijn pijn heeft eet hij ook niet..ik zou niet te snel stoppen met de metacam...Zijn zijn kiezen nagekeken...kan ook een oorzaak zijn van slecht eten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .