Ga naar inhoud

Konijn drinkt heel weinig


Miffy81

Aanbevolen berichten

Mijn konijn Brutus, bijna 1 jaar, drinkt echt minimaal. Drinkfles of bakje maakt geen verschil. Hij oogt levendig, is mooi op gewicht en zn vacht glanst.

Naast zijn droogvoer en hooi krijgt hij 2x per dag een paar takjes kruiden en af en toe een stukje komkommer (extra vocht) en brood.

Moet hij meer gaan drinken en zo ja hoe ga ik dit voor elkaar krijgen. Meneer is erg eigenwijs namelijk!

Groetjes Anna

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel heel weinig inderdaad.

Ik zou het dan toch eens met de dierenarts overleggen.

Wat je eventueel nog kunt proberen is om iets lekkers, bijvoorbeeld banaan op het tuitje van het drinkflesje te smeren.

En anders wat meer groenten geven, witlof, andijvie en komkommer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen drinken helaas ook erg weinig. Omdat ze nou allebei verstopt dreigen te raken en het mij niet lukt om ze meer te laten drinken, krijgen ze hier nou dagelijks groente met veel vocht erin. Daarnaast maak ik het groente wat nat. Zo krijgen ze toch wat extra vocht binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Bramluimes8: Een konijnensmoothie klinkt heel leuk maar of dat in de praktijk werkt? Heb je het zelf al een keer uitgeprobeerd?

Ik zou ook denken dat je het na een uurtje weg kan gooien, maar ik zou het natuurlijk een keer uit kunnen proberen.

Ik ben eigenlijk wel benieuwt wat ze ervan zullen vinden. Misschien dat een smoothie van komkommer nog wel beter werkt.

Hooithee vinden ze hier in elk geval niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag moet hij toch naar de dierenarts voor wondcontrole, (hij is nu een jeweetwelkonijn geworden) dus ik zal meteen even navraag doen. Ook zal ik opbouwen naar meer groenvoer, vindt Brutus niet erg in ieder geval. En die hooithee ga ik ook maar eens proberen.

Bedankt voor de tips!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .