Ga naar inhoud

Kale plek in de nek


Teddybunny

Aanbevolen berichten

Ripley heeft nu al een tijdje een grote kale plek boven op haar nek en aan de basis van haar oren. Ze krabt er niet aan, en de anderen likken er niet aan. Kan het iets hormonaal zijn, of is het wat anders? Ze is wel aan het verharen, zou dat het dan gewoon zijn? (Ik kan er wel een foto van maken.)

(P.S Ik ga niet naar de DA..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh zo. Ik dacht dat je bedoelde in het algemeen bij voorbaat al nooit. Zou ik een beetje vreemd vinden namelijk ;)

Er loopt hier nu ook een ander topic waarin het ook gaat over een kale plek. Misschien heb je daar wat aan?

http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?60410-Haaruitval-bij-gezond-konijn

Nee, het lijkt er niet op. Bij Ripley is het echt een symmetrische en mooie roze plek. Ik zal wel een foto maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft lange haren in haar nek, niet? Dat heeft mijn rammetje ook, destijds een topic over gemaakt en daaruit is gebleken dat dit voor komt bij konijnen met lang haar in de nek. Het is sowieso bij hen een dun behaarde plek.

Milo is ook kaal geworden daar tijdens de rui.

Als mijten en andere vacht/huidproblemen zijn uitgesloten, zou ik daar van uit gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft lange haren in haar nek, niet? Dat heeft mijn rammetje ook, destijds een topic over gemaakt en daaruit is gebleken dat dit voor komt bij konijnen met lang haar in de nek. Het is sowieso bij hen een dun behaarde plek.

Milo is ook kaal geworden daar tijdens de rui.

Als mijten en andere vacht/huidproblemen zijn uitgesloten, zou ik daar van uit gaan.

Ja, dat klopt. Ze is lang behaard. Verder is ze erg gezond en fit, dus dan hoop ik dat het dat gewoon is:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .