Ga naar inhoud

Mijn nijnen houden niet van mij :'(


jujuke

Aanbevolen berichten

Hey allemaal ,

ik zit echt met een groot probleem , vind ik toch , ik heb 2 konijntjes al 1 jaar , ik heb ze gevonden in het bos maar ze zijn daar gezet en ik was met de fiets zag ze en wou ze eigenlijk enkel aaien , ze bleven TOEN super braaf tegen de boom nog aan het straat van het bos zitten en ik nam ze mee omdat ze anders het niet zouden overleden aan de drukke straat en de winter , maar nu ik ze al vanaf 2 maanden had , kon ik er gewoon niets mee doen ! ze lopen weg van mij ze stampen op de grond en ik pak ze ooit ik heb ze in dat jaar 2 keer gepakt om naar de dierenarts te gaan ;( ze leven buiten in de tuin en dus telkens als ik ze eten kom geven stampen ze kruipen ze weg en rennen ze ookk weg ;( . ik probeer ze uit men hand te laten eten maar ik zat ernet er wel een halfuur en ze stampen en stampen maar ! help mij alsjeblieft kan ik hier iets aan doen ? je wil niet weten hoeveel ik van hen hou en ik zou gewoon maar graag hebben dat ze naar me toe komen gelopen en dat ik dan ze eventueel gewoon kan aaien pakken hoeft HELEMAAL niet ;( HELP MIJ ALSTUBLIEEEEEEEEEEEFT ;( grts

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel lief van je dat je deze konijnen gered hebt. Maar ik kan die nijntjes ook wel begrijpen hoor, want wie weet hoe ze voordien behandeld geworden zijn, en daardoor misschien bang zijn van mensen!

Mijn Hazel is ooit in het bos gevonden met kot en al, en ook nu is ze nog steeds bang van mij, hoewel ze hier al ruim 3 jaar woont! Zeker konijnen die buiten wonen, zijn "wilder" dan binnenkonijnen, dat zie ik met mijn groep ook, die laten zich absoluut niet echt aaien, laat staan vangen.

Konijnen houden er ook niet echt van van opgepakt te worden. Ik zou proberen met gewoon wat voer in je hand te nemen (wortel, stukje selder...) en dit voor hun neus houden. Als ze knabbelen, dan voorzichtig aaien, en misschien dat ze het dan gewoon worden. Maar het zal alvast een kwestie van véél geduld worden! Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hier ook verschillende konijnen die erg bang waren voor mij

ook zij waren op straat gevonden

dappie en evelien hebben een jaar nodig gehad voor ze mij echt vertrouwde

jesse is hier een maand of 4 maar die vertrouwd mij ook niet

ik praat tegen ze en probeer ze niet te aaien want dan krijgen ze geen vertrouwen in mij

ik bied ze ook eten aan uit mijn hand en komen ze het niet pakken leg ik het in het bakje

met veel geduld gaat het bij jou konijnen ook vast goed komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou beginnen met bij het brengen van eten geduldig bij ze te gaan zitten. Probeer zo laag mogelijk te blijven zodat je geen bedreiging vormt. Probeer ze in eerst instantie niet te aaien, eerst moeten ze interesse in Gaan tonen en niet meer bang voor je zijn. Aaien is dan een vervolg stap. Eten en lekkers kan je helpen en vooral heel veel geduld hebben en kleine stapjes nemen. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dankjewel jullie ook met jullie nijnen ja soms nemen ze het aan , een beukentakje dus met afstand , ik hoop dat ze dan toch opseminst als ik er ben naar me toe zullen komen , ookal is het na een lange tijd grumpy ( de hangoor ) is 1 maand geleden 3 geworden en happy word op 25 augustus 3 dus ik heb nog wel tijd ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdens een zomervakantie in een asiel gewerkt toen ik nog op school zat en daar was een hond die doodsbang was voor mensen. Als ik dan klaar was met alle hokken enzo verschonen ging ik bij haar in het hok zitten lezen. Geen oogcontact maken, niks doen, geen aandacht aan geven als ze dichterbij kwam.. alleen maar zitten zodat ze me kon bestuderen en aan m'n geur kon wennen. Uiteindelijk kende ze me en kon ik zelfs met haar wandelen.

Misschien kan je zoiets ook met je konijnen proberen.. gewoon met een boek in de buurt gaan zitten. Wat je ook kan proberen is om met bijvoorbeeld een theedoek in bed te slapen ofzo, zodat je lichaamsgeur er lekker in trekt. Deze theedoek vervolgens bij ze in de buurt leggen met wat lekkers, zodat ze ook jouw geur met leuke dingen leren combineren.

Superlief dat je ze gered hebt trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ze gevonden hebt hoe weet je dan hoe oud ze zijn?

hier werkte het met mijn vorige opvang konijntje ook door niet zelf mijn hand naar hem toe te steken. hij was ook bang en erg schuw. ik ging bij hem zitten, beetje praten enzo en uiteindelijk won zijn nieuwschierigheid het om steeds een stapje dichter bij te komen. soms mocht ik hem even aaien, dan rende hij weer weg enz enz. het kost heel veel tijd en geduld maar daar kun je veel mee bereiken. je weet niet wat voor verleden ze hebben en daardoor zou het kunnen dat ze geen vertrouwen in mensen hebben.

eten is vaak een goede verleiding maar daar trappen ze helaas niet allemaal in. stampen is vaak wat ze doen als ze denken dat er gevaar is. het is lastig, ik hoop voor je dat er iets is wat werkt. succes!

aangepast door Anjo
Link naar reactie
Delen op andere sites

als je ze gevonden hebt hoe weet je dan hoe oud ze zijn?

hier werkte het met mijn vorige opvang konijntje ook door niet zelf mijn hand naar hem toe te steken. hij was ook bang en erg schuw. ik ging bij hem zitten, beetje praten enzo en uiteindelijk won zijn nieuwschierigheid het om steeds een stapje dichter bij te komen. soms mocht ik hem even aaien, dan rende hij weer weg enz enz. het kost heel veel tijd en geduld maar daar kun je veel mee bereiken. je weet niet wat voor verleden ze hebben en daardoor zou het kunnen dat ze geen vertrouwen in mensen hebben.

eten is vaak een goede verleiding maar daar trappen ze helaas niet allemaal in. stampen is vaak wat ze doen als ze denken dat er gevaar is. het is lastig, ik hoop voor je dat er iets is wat werkt. succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanina was ook mishandeld toen ze hier kwam wonen.

ik heb er 2,5 jaar over gedaan eer dat ze mijn vertrouwde en kon aaien.

oppakken kon ik haar nooit.

en toen was ze eindelijk gewent aan me, en moest ik haar om de 6 weken laten helpen aan haakjes en dus ook dwangvoeren en medicijnen geven dus was het weer helemaal over.

en was ze weer net zo bang van me als ik het begin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kanina was ook mishandeld toen ze hier kwam wonen.

ik heb er 2,5 jaar over gedaan eer dat ze mijn vertrouwde en kon aaien.

oppakken kon ik haar nooit.

en toen was ze eindelijk gewent aan me, en moest ik haar om de 6 weken laten helpen aan haakjes en dus ook dwangvoeren en medicijnen geven dus was het weer helemaal over.

en was ze weer net zo bang van me als ik het begin.

He wat sneu zeg dat dat dan weer gebeurd. Zowel voor het nijn als voor jou. Ik heb ook een nijn die heeft zelfs om de 4/5 weken haakjes hij trekt uiteindelijk wel bij maar de eerste paar dagen na de behandeling wil hij ook niks van me weten. Elke keer ook dat gesleutel aan zijn bekkie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
als je ze gevonden hebt hoe weet je dan hoe oud ze zijn?

hier werkte het met mijn vorige opvang konijntje ook door niet zelf mijn hand naar hem toe te steken. hij was ook bang en erg schuw. ik ging bij hem zitten, beetje praten enzo en uiteindelijk won zijn nieuwschierigheid het om steeds een stapje dichter bij te komen. soms mocht ik hem even aaien, dan rende hij weer weg enz enz. het kost heel veel tijd en geduld maar daar kun je veel mee bereiken. je weet niet wat voor verleden ze hebben en daardoor zou het kunnen dat ze geen vertrouwen in mensen hebben.

eten is vaak een goede verleiding maar daar trappen ze helaas niet allemaal in. stampen is vaak wat ze doen als ze denken dat er gevaar is. het is lastig, ik hoop voor je dat er iets is wat werkt. succes!

ik ben er meteen mee naar de dierenarts geweest en wel 100 euro kwijt geweest maar de dierenarts zij ook dat ik ze een goed tehuis kon geven omdat ik voor hun gezond heid wilde betalen , ze hebben een injectie gehad en ik heb ze daarna in de tuin gezet en ze gingen niet weg dus en nu zijn ze super gelukkig ! ;) ( de dierenarts zei dat ze 2 waren )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .