Ga naar inhoud

kale plekken...;


anjake

Aanbevolen berichten

Wij hebben sinds kort 2 konijnen een zwart en een wit, 2 broertjes zijn het. Ze zaten samen in het hok, nu hebben we ze apart gezet. Ons wit konijn vertoont in haar nek en op voorste pootje kale plekken. We hebben gezien als ze samen op het gras zitten dat onze zwarte knabbelt aan de witte en de witte knabbelt ook aan de wond. want de kale pek vertoont een korst van opgedroogd bloed. iemand ideeen om te helpen.

ben ook al naar de dierenarts geweest, heb een zalf en zeep meegekregen om te behandelen, maar ben er een maand mee bezig en het blijkt niet te helpen. 's morgens wordt de plek gewassen en 's avonds de zalf;

groetjes

http://www.bunnybunch.nl/community/images/smileys/yes.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat me raden, je bent bij de dierenwinkel geweest om konijnen te halen?

Zij zeiden dat je het beste 2 rammen kunt houden?

Met gemengd voer en een knaagsteen?

Dat een hok van 100x50 op poten genoeg is?

Dit zeggen véél dierenwinkels, alleen om te verkopen, maar dit is allemaal niet waar!

Ik denk dat de 1 de ander wil verwonden?

Je hebt er goed aan gedaan ze uit elkaar te houden, want rammen gaan vaak niet samen.

Zorg dat ze gecastreerd worden en haal 2 leuke voedsters uit de opvang, dan zullen ze elkaar denk ik niet meer verwonden.

Maar met zn 2en gaat het niet meer lukken.

Overigens hebben ze 1m2 minimaal per konijn nodig qua ruimte!

Welkom op BB!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Koensilvertant, dat is nog eens een warm welkom van je...

Anjake, misschien is het beter als je naar een andere dierenarts gaat, want de behandeling die je omschrijft klinkt niet als een van een dierenarts die veel van konijnen af weet. Dierenartsen leren wel wat over konijnen in de opleiding, maar konijnen zijn erg complexe dieren en bijscholing etc is wel een vereiste. We hebben op bunnybunch een lijst met dierenartsen die door de leden als konijnkundig ervaren worden. Er zal er vast ook een bij jou in de buurt zitten. Hierbij de link http://www.bunnybunch.nl/community/showthread.php?19037-Lijst-met-konijnkundige-dierenartsen-(vernieuwd)

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit klinkt op iets wat mijn konijntjes hadden een tijdje terug! EN IK HEB OOK 2 MANNETJES!! het was bij mij mijt, heb pippetjes meegekregen en dit in de nek gespoten bij allebei...en een week later nog een x behandeld en het is nu weg en de haren komen weer door:) maar ben je er niet op gerust ga bij enige twijfel al naar een goede dierenarts met verstand van konijnen, vooral niet afwachten!

hoop dat je er iets aan heb, oja de kale plekken komen dan vanzelfsprekend door je jeuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .