Ga naar inhoud

Gebroken pootje?


Majk

Aanbevolen berichten

Buffeltje heeft sinds vanmorgen last van haar voorpootje. Ze loopt er wel op, maar steunt er niet echt op. Ze tilt het pootje vaak op en het pootje lijkt wat verder 'doorgeknikt' dan het andere voorpootje als ze er op staat.

Ze eet wel, maar naar mijn idee wel minder.

Ze poept en plast ook niet meer op haar toiletje.

Zou het kunnen dat haar pootje is gebroken? Of kan het ook iets anders zijn?

Wat moet ik doen? Heb er al aan gedacht om de dierenarts te bellen, maar die zijn in het weekend alleen open voor noodgevallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de DA gebeld, kan om 12 uur terecht :) Heb gewoon tegen hem gezegd dat ze volgens mij haar pootje gebroken heeft, maar hoop eigenlijk dat het iets anders (onschuldigs) is! We zullen zien!

Ze is verder trouwens wel actief en vrolijk enzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb de DA gebeld, kan om 12 uur terecht :) Heb gewoon tegen hem gezegd dat ze volgens mij haar pootje gebroken heeft, maar hoop eigenlijk dat het iets anders (onschuldigs) is! We zullen zien!

Ze is verder trouwens wel actief en vrolijk enzo...

Hartstikke goed! Heel veel sterkte en laat even weten wat het is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, we zijn weer thuis.

Pootjes zijn helemaal nagekeken en nagevoeld.

De DA had haar op de grond gezet om te kijken hoe ze liep, maar toen bleef ze natuurlijk gewoon zitten ;) Gelukkig had ik thuis al wat foto's gemaakt van hoe ze haar pootje op had getrokken.

Hij zegt dat het waarschijnlijk niet gebroken is, hij heeft uitgebreid gevoeld. Hij vermoedt dat ze misschien met een nageltje of teentje ergens achter is blijven haken en nu gewoon wat pijn heeft.

We hebben pijnstiller meegekregen (Metacam voor katten, 2x daags 0,4 ml), omdat ze toch echt laat zien dat ze pijn heeft en als het goed is moet het vanzelf verder opknappen.

Buffeltje ligt nu lekker te slapen, hoop dat de pijnstiller zijn werk doet :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

even opletten met de metacam, ik weet niet hoe zwaar je konijntje is, maar nu geef je voor 4kg! het is 0,2ml per kg lg :)

Rekensommetje: 0,2 ml per kg, het konijn is 2 kilo, dus dan klopt 0,4 toch?

Heb begrepen dat het 2x daags moet, omdat het maar 12 uur werkzaam is... dus s'morgens en s'avonds zeg maar.

Of heeft mijn DA mij hier niet goed over ingelicht dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .