Ga naar inhoud

Konijn ongelukkig?


Mopske

Aanbevolen berichten

Nu mijn Franse hangoorvoedster 6 maanden was hebben we haar een paar maal onder toezicht in de tuin laten rondrennen. Maar telkens zoekt ze naar onkruid dat wij over het hoofd gezie hebben en eet ze het op. Dus hebben we besloten om ze dan maar in de ren te laten. Ondertussen heeft ze het poortje van haar buitenren geforceerd (is zo'n ijzeren hekje met poortje) en is ze ontsnapt met de jongere franse hangoor. We hebben haar toen nog net kunnen vangen want ze had een fameus hol gegraven richting de buren met hun grote hond :( Nu is het poortje dus verstevigd en kan ze er niet meer uit. Toch zit ze vaak aan het poortje te duwen en het te bijten. Ze lijkt dus niet erg gelukkig waardoor we wensten dat we haar nooit in de tuin hadden gelaten. Gaat dit over? Zoniet wat kan ik doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze al een maatje? Want dat wil ook wonderen doen! Het gedrag wat jij beschrijft kan namelijk ook op verveling duiden, wat vaak voortkomt uit eenzaamheid. Mijn voedster deed dit namelijk ook, tot zij een maatje kreeg! Nu is ze veel te druk met hem om vervelend aan een hekje te staan rammelen (behalve als het etenstijd is tenminste) :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft ze al een maatje? Want dat wil ook wonderen doen! Het gedrag wat jij beschrijft kan namelijk ook op verveling duiden, wat vaak voortkomt uit eenzaamheid. Mijn voedster deed dit namelijk ook, tot zij een maatje kreeg! Nu is ze veel te druk met hem om vervelend aan een hekje te staan rammelen (behalve als het etenstijd is tenminste) :)

Ze heeft al een vriendin en er komt in september een ram bij. Nu ja mag de ram morgen gaan halen maar is pas in september oud genoeg om gecastreerd te worden. En dan wordt het afwachten. Doen ze het goed als trio dan blijft alles bij wat het is. Zo niet dan komt er nog een ex ram bij en wordt het een groep van 4 of 2 kopels. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien een vaste ren aan het hok maken zodat ze lekker

wat rond kan lopen de hele dag

FH hebben veel ruimte nodig die kun je niet de hele dag in een hok laten zitten

hoe groot is haar hok?

Ze heeft al een kleine ren aan het hok. Maar voor 2 franse hangoren is het huidige hok wel wat te klein. Binnen 2 weken komt er daarom sowieso een groter hok en wordt de ren ook uitgebreid. Zou het probleem hiermee opgelos zijn? Voordat we haar loslieten was ze immers nooit boos op het hekje en leek ze perfect gelukkig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker weten doe ik het ook niet maar als haar hok groter is en ze ook lekker een stuk ren erbij krijgt

zodat ze permanent kan bewegen als ze dat wil

denk ik dat ze een stuk gelukkiger is

zit ze alleen of met een vriendje?

Ze zit samen met een vriendinnetje :) Hoop echt dat ze dan gelukkiger is want nu is het echt zielig! Al vast bedankt voor het antwoord!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .