Ga naar inhoud

Steriliseren..


Vera_Knijn

Aanbevolen berichten

Omdat mijn kleine lieve Vera voor de tweede keer in in korte tijd een nestje aan het bouwen is en daarbij de haren bij Molly uit het hoofd trekt, heb ik besloten dat ik haar laat steriliseren! Maar vind het wel heel eng, mijn kleine lieve konijnenkindje onder het mes.. :$ Maar ja, ik denk dat dit de beste oplossing is!

Wat vinden jullie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm ik neem aan dat, als Molly een ram is, deze al gecastreerd is, anders zet je ze niet bij elkaar namelijk.

Sommige dierenartsen halen bij sterilisatie alleen de eierstokken weg. Ik heb er destijds voor gekozen om ook de baarmoeder weg te laten halen, als ze dan toch bezig zijn. Ze zeggen dat een voedster geen baarmoederhalzen kan krijgen als alleen de eierstokken worden verwijderd, maar ik wilde er echt zeker van zijn en heb er alles uit laten halen. Het is dus wel goed om na te vragen bij je dierenarts wat ze precies gaat doen. Daarnaast ik een konijnkundige heel belangrijk. En spannend is het zeker! En ze zien er na de ingreep ook altijd zo ellendig uit, dat je denkt waar ben ik aan begonnen. Gelukkig is het nog altijd goed gekomen (heb 3 voedsters laten helpen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat bedoel ik ja. Die begrippen worden, ook door dierenartsen, vaak door elkaar gehaald. Steriliseren wil zeggen afbinden van de eileiders en dat gebeurt eigenlijk nooit. Ze worden bijna altijd verwijderd en dan spreek je van castratie. Maar ik zou ook de baarmoeder weg laten halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Molly is ook een vrouwtje! Maar heeft niet zo'n last van haar hormonen als Vera. (ze zijn even oud)

Maar ik denk dat Molly op den duur ook wel onder het mes gaat, nu is de noodzaak er gewoon nog niet.

Vera is voor de tweede keer in 6 weken tijd een nestje aan het bouwen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .