Ga naar inhoud

Goed hooi


KoenSilvertant

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik ben opzoek naar goed hooi, dat mooie lange sprieten heeft want wat ik nu heb valt uit de ruifjes.

Ze zijn niet echt kieskeurig, maar beter hooi eten ze wel meer.

Weten jullie een goed merk?

Ik heb al wat goede gehoord, maar weet de namen niet meer en kan de topics ook niet vinden...

Dus, noem maar wat op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fit Ami van AH en Alpenweidehooi van VitaKraft wordt hier dus juist weer amper gegeten. Je zult dus uiteindelijk zelf moeten ontdekken, wat jij en je konijnen lekker vinden (jij qua gebruik en je konijnen qua eten natuurlijk).

Mijn konijnendame zweert werkelijk bij Mucki Bergweidehooi (ZooPlus). Van alle hooisoorten, die ik al geprobeerd heb (en dan heb ik het echt over ruim in de 40 soorten), is Mucki het enige hooi, waar ze de ene na de andere zak van leeg eet. De kwaliteit is tot nu toe heel constant. Alleen is het hooi de laatste tijd wel iets korter dan eerst. Nou ja, niet zo zeer kroter, maar er zit wat meer gruis in de zakken.

VitaKraft Paardebloem, Pepermunt en Brandnetel wordt hier ook wel goed gegeten (de zakken, die ik nu heb in ieder geval, de volgende kunnen alweer afgewezen worden).

Bij Jumper verkopen ze tegenwoordig hooi van Bowit en dat is echt heel mooi groen en ook best lang hooi (helaas eet mijn dame dit maar zo zo).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vorige week een klein zakje van de Welkoop gehaald, kruidenhooi met rozenbottel. Nou dat vonden we beide niks. Ik vond t meer gras dat was afgereden op een gazon, zo kort. Het rook enorm naar hooi (en ik kan er niet goed tegen) en Bink at t ook nog s niet. Dat is dus heel snel weer de deur uit gegaan. Gelukkig had ik maar een klein zakje van 500 gram, dus das misschien wel een tip. Koop eerst een kleintje, als t niet bevalt heb je tenminste niet een hele baal staan voor Jan jeweetwel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou normaal gaat dat per baal bij de boer ;) dan heb je voor een Euro of 3-4 zo'n 15 kilo hooi.

Dat zal dan verschillen per boer :) Mijn buurman de boer vraagt gewoon hoeveel ik wil, stro is bij hem wel in balen maar hooi heeft ie gewoon op een berg onder een afdak liggen. Ik neem meestal een vuilniszak mee en dan propt ie het gewoon zo vol als maar gaat.

Ik denk dat de prijs dan wel ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Ik neem trouwens voor de zekerheid wel de laatste snee van vorig jaar en als dat straks op is de tweede snee van dit jaar, omdat mijn hooi-eter nogal snel last heeft van plakpoep en onregelmatige keutels, en de eerste snee is eiwitrijk, da's niet goed voor de darmen. Overigens zal het met een konijn die niet zulke gevoelige darmen heeft wel loslopen wat dat betreft.

Verder geef ik voor de lekker nog kamille-kruidenhooi er af en toe bij. Dat zit in zo'n losse zak dus niet dat het zo ongeveer tot stof vergaan is doordat het zo geperst zit, maar het heeft wel een stuk minder lange sprieten, en daar ging het jou nou juist om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarvan heb ik laatst ook een paar zakken gekocht voor Binky en hij vindt dat super lekker!! Ik vind het er zelf totaal niet uitzien maar als hij het lekker vindt?? Ik heb van de week weer ingeslagen omdat hij het op fijn hooi niet zo goed doet. Dus dat wordt op jacht gaan naar grof hooi hier. Hij krijgt hier op het moment 3 verschillende soorten hooi.

Ik heb pas twee pakken puik basic voordeelpak gekocht bij een tuincentrum

Zijn hele lange stengels zitten ook bruine takjes tussen

Ik dacht dat is niks maar ze vinden het lekker

Ik meng gewoon verschillenden door elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik hooi van "de hoeve"

ik geloof dat het niet bekend is of niet in veel winkels in het vaste assortiment zit, ik laat het door de pet place hier bestellen.

Het is erg goed hooi! de structuur verschilt wel per pak, maar hier wordt er gretig van gegeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stond zo onlangs in een winkel... 'hebben jullie vers hooi?'

Moest per baal... Kzie me hier al thuis komen op app. met een baal :) hihi (toch maar wat zakken uitproberen dan ;)

Nou normaal gaat dat per baal bij de boer ;) dan heb je voor een Euro of 3-4 zo'n 15 kilo hooi.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal dan verschillen per boer :) Mijn buurman de boer vraagt gewoon hoeveel ik wil, stro is bij hem wel in balen maar hooi heeft ie gewoon op een berg onder een afdak liggen. Ik neem meestal een vuilniszak mee en dan propt ie het gewoon zo vol als maar gaat.

Ik denk dat de prijs dan wel ongeveer op hetzelfde neerkomt.

Ik neem trouwens voor de zekerheid wel de laatste snee van vorig jaar en als dat straks op is de tweede snee van dit jaar, omdat mijn hooi-eter nogal snel last heeft van plakpoep en onregelmatige keutels, en de eerste snee is eiwitrijk, da's niet goed voor de darmen. Overigens zal het met een konijn die niet zulke gevoelige darmen heeft wel loslopen wat dat betreft.

Verder geef ik voor de lekker nog kamille-kruidenhooi er af en toe bij. Dat zit in zo'n losse zak dus niet dat het zo ongeveer tot stof vergaan is doordat het zo geperst zit, maar het heeft wel een stuk minder lange sprieten, en daar ging het jou nou juist om.

Is dat geen kuil dan?

Mijn konijnen krijgen Welkoop-hooi, eten ze over het algemeen goed, maar die sprieten zijn zo verrekte kort dat alles uit het ruifje valt. Nu hebben we laatst bij de paarden weer nieuwe balen bezorgd gekregen en dat was zulk mooi hooi dat ze daar tegenwoordig ook van krijgen. Dat vinden ze super lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee is echt supergoed hooi. Niet zo onder plastic, da's kuil ja.

Ik snap waarom je dat denkt, want tegenwoordig gaat zoiets in balen, maar het is gewoon een heel ouderwetse boer, je moet je zo'n boerderij uit een kinderprentenboek voorstellen met kippen op het erf, biggen die rondlopen, maar 30 koeien in stallen met houten balken, pony, geitjes, ganzen, en dan ook zo'n hooiberg.

Het bestaat eigenlijk niet meer op die manier maar hij doet het nog zo.

http://www.zilverencamera.nl/winnaars/dagelijks-nieuws/serie/marc-m-bolsius

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo dat zijn echte boeren :D.

Ik heb nu tegenwoordig Vilmie hooi bij Zooplus weg. Is ook bergweidehooi dacht ik. Prachtige lange sprieten, mooi groen en ruikt vaak ook erg lekker. Wordt volgens mij per 5 en 14kg verkocht, heb alleen maar ervaring met de 14kg (heb zes konijnen). Had één keer een baal die wat tegenviel van de 6 ofzo die ik nu besteld heb. Maar dit aten ze ook gewoon, onddanks dat het voor mij erg vochtig en niet lekker ruikte (heb de zak ff een dag open gezet, toen was het vochtige er wel uit hoor, gelukkig ook geen schimmel) en was korten dan gewend. Maar sindsdien alweer 3 balen besteld en gewoon goede kwaliteit. Prijs valt ook erg mee vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes! Net terug van Ranzijn. Ze hebben de 5 kilo zakken die ik bedoelde nu in de aanbieding voor iets van 3 euro :) :) Normaal koop ik 1 zak per keer, maar dit keer hebben we er maar 2 mee genomen.. Ze vinden het zo lekker.. en het is super snel op!

Ze hebben ook een grastunnel en een groot grashuis in de aanbieding..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .