Ga naar inhoud

DRINGEND... vergif?


ChloëC

Aanbevolen berichten

Even heel snel een berichtje.. net toen ik aan het eten was zag ik Fluffy op de gazon lopen, hij was dus uit zijn hok gebroken!!

Ze zitten er nu beide veilig en wel terug in + versteviging van het slotje aan het hok maar nu maak ik me heel erg zorgen?! Ik heb mijn stiefvader deze middag rond 12u bezig gezien met onkruidverdelger in bepaalde stukken van de tuin ... Ik heb Fluffy of zijn Mevrouw hier wel niet in zien lopen maar toch pff ik maak me zorgen!!

Wat moet ik nu doen? Ik heb geen idee hoe lang ze al los liepen, ik denk al wel een tijdje want ik heb ze rond 15u een pot groen gaan brengen en dat stond nog half vol in hun hok!

Net toen ik ze weer had opgesloten heb ik hun portie biks al gegeven, die ze beide met smaak hebben opgegeten... Verder niks raars te zien voorlopig.

Wat doe ik nu best? Hoe lang duurt het eer zo'n gif werkt en wat zijn de symptomen?

Ik ga nu eerst het vergif even zoeken om te kijken wat er op het etiket staat... pfff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het doosje is dus onvindbaar, mijn stiefvader onbereikbaar... Konijntjes waren nu net nog lekker aan het eten, ik ben al 3x bij hen gaan kijken... Is de kans groot dat een konijn van onkruid met vergif zal eten? En als het geregend heeft, is het dan nog schadelijk? Pff ik ben even ik een kleine paniek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zitten we dan met een volgend probleem... ik ben helemaal alleen thuis, zonder geld, zonder auto, zonder rijbewijs en zonder KK DA in de buurt :( Nu, als ze al van 15u zouden buiten lopen, zouden ze toch al iets van symptomen moeten vertonen, nee? En zo'n onkruidverdelger... Is dat dan niet schadelijk voor de vogels, de katten en onze honden die hier rondlopen? Mn stiefvader had namelijk niks gezegd dat de hond binnen moest blijven, de grote liep nog steeds rond buiten toen ik de konijnen los zag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zitten we dan met een volgend probleem... ik ben helemaal alleen thuis, zonder geld, zonder auto, zonder rijbewijs en zonder KK DA in de buurt :( Nu, als ze al van 15u zouden buiten lopen, zouden ze toch al iets van symptomen moeten vertonen, nee? En zo'n onkruidverdelger... Is dat dan niet schadelijk voor de vogels, de katten en onze honden die hier rondlopen? Mn stiefvader had namelijk niks gezegd dat de hond binnen moest blijven, de grote liep nog steeds rond buiten toen ik de konijnen los zag...

Roundup is zelfs schadelijk voor mensen ;)

Kun je je ouders niet bellen? Een buurman? Of gewoon de da bellen en om advies vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De totale spijsvertering van een konijn duurt 24 uur. De eerste gifstoffen worden 3 tot 6 uur na het eten in het lichaam opgenomen. Let wel op dat sommige planten effecten hebben die pas na langere tijd zichtbaar worden, of niet aan de buitenkant van je konijn te zien zijn.

Bron: voorpagina van bb

Dit geldt natuurlijk ook voor gif.

Dus als het vanaf 15 uur is, dan hebben ze uiterlijk 21uur de eerste gifstoffen al opgenomen. Dus kun je nu niets meer doen..

Ik zou het in de gaten houden en vannacht nog even je bed uit voor controle. Als je iets abnormaals ziet, moet je wel direct naar de da.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het doosje vanmiddag gezien ... het was geen round up of iets dergelijks maar een wit doosje met een groen label op.. net een medicijn, hoestsiroop ofzo. Hopelijk iets biologisch afbreekbaar of natuurlijks aangezien mijn stiefvader nogal een 'groen' mens is!

Ik ga maar even rondhoren... Ze zouden rond 15u los geraakt zijn vermoed ik , dus dan zou ik toch al iet mogen zien denk ik? Ze eten echt perfect en doen niet raar, maar ik blijf ze in de gaten houden. Ik had idd op bunnybunch die info al gevonden... Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het écht niet... ik heb het maar van ver gezien en zag dat het een wit doosje was met een groene rechthoek er op... Heb mn moeder gebeld, die weet niet wat het is, mijn stiefvader is niet telefonisch bereikbaar, ik heb hem een sms gestuurd dus ik wacht nog heel even af en ga nog eens checken hoe ze het doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

O nee, ecostyle is groen met geel.

Deze mss:

ThumbPokon-Onkruid-STOP-Gazon-concentraat-13826.jpg

Glyfosaat heeft een lage acute toxiciteit, ook voor bijen, vogels of zoogdieren. Oplosmiddelen en andere additieven in bestrijdingsmiddelen op basis van glyfosaat kunnen de toxische eigenschappen echter veranderen.

Zuiver glyfosaat is irriterend voor de ogen en in mindere mate voor de huid.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat we weer eens enorm veel geluk hebben gehad! ik ben gisteravond 4x gaan kijken, deze nacht ook 2x en nu net een halfuur geleden terug, ze zijn helemaal oke gelukkig :)

Het product dat werd gebruikt was KB Weedol hoorde ik zonet, echt wel schadelijk dus! Ik had hem bezig gezien met een ander product blijkbaar... (ik vind het een beetje raar dat hij ons dan niet gewaarschuwd heeft voor de honden ed, die hier toch loslopen en af en toe een stukje gras knabbelen!)

Vandaag gaat hij de klaveren sproeien dus ik zal de konijntjes maar stevig vast zetten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt er op dat we weer eens enorm veel geluk hebben gehad! ik ben gisteravond 4x gaan kijken, deze nacht ook 2x en nu net een halfuur geleden terug, ze zijn helemaal oke gelukkig :)

Het product dat werd gebruikt was KB Weedol hoorde ik zonet, echt wel schadelijk dus! Ik had hem bezig gezien met een ander product blijkbaar... (ik vind het een beetje raar dat hij ons dan niet gewaarschuwd heeft voor de honden ed, die hier toch loslopen en af en toe een stukje gras knabbelen!)

Vandaag gaat hij de klaveren sproeien dus ik zal de konijntjes maar stevig vast zetten!

Maar geef jij dan na een paar dagen of een paar weken alsnog dingen uit de tuin aan je konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee het zit zo, onze tuin is onderverdeeld in een voor en een achterstuk, het voorstuk is best zichtbaar van binnen uit en daar staat dus het 'mooi' gras en enkele buxushaagjes met bloemen en struikjes, zowat engelse stijl in gericht. Dat deel wordt behandeld. Dan het achterstuk is afgeschermd met een taxushaag en een stuk achter die haag is een groot stuk waar het gras zijn gang mag gaan en daarrond, daarvoor en daar achter wordt het enkel afgereden ! Daar staan ook de eik, hazelaar , appel, kerzen en perenbomen en rechts in de tuin de serre, waarnaast de konijntjes zitten! Uit het 'wilde' stuk krijgen ze altijd hun (lang) gras, de moestuin wordt niet behandeld, de bomen ook niet :) Geen gevaar voor vergiftiging tenzij ze echt ontsnappen dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .