Ga naar inhoud

Konijntje heeft zijn pootje tussen het deurtje gekregen!


annelotte

Aanbevolen berichten

bedankt voor de tips allemaal als het morgen nog niet beter is ga ik naar de dierenarts.:yes:

Als jij een keer een been breekt wacht je dan ook een dagje af met naar het ziekenhuis gaan?

Nee dan bel je ook gelijk de ambulance.

Je had al lang terug moeten zijn van de dierenarts toen je dit typte.

En ga er alsjeblieft niet verder aan 'voelen' en pleisters op doen en in bad doen en weet ik veel wat je allemaal loopt te hannesen met dat arme beestje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word hier boos van....

Ga direct naar de da! Als je merkt dat er iets mis is, neem je contact op met de da.

6wkn oud las ik dat nou goed dat diertje heeft dus nog een heeeeel leven voor zich!

Nou ik ook!

Je laat een dier met pijn toch niet nog een extra dag rondlopen! Dat doe je bij een mens (een peuter nog wel) ook niet. Het dier is afhankelijk van jouw zorg, hij kan zelf niet vragen om pijnstilling en behandeling.

Als dit zo'n jong konijn is, dat nog zo'n 10 jaar bij jullie zal wonen, dan mag je wel een idee gaan hebben over de zorg voor dit dier.

Een dier houden kost nou eenmaal veel geld. Je wilt niet weten hoeveel geld wij inmiddels hebben uitgegeven aan onze konijnen. Dat hoort erbij. Als je dat niet kunt betalen en de goede zorg niet kunt bieden, dan kan je beter een nieuw huis voor je konijn zoeken in samenwerking met een deskundige van bijvoorbeeld een konijnenopvang. Dat is niet stom of slecht, dat is verstandig.

òf je besluit om je konijn de zorg en aandacht te geven die het nodig heeft en daar dus ook geld voor uit te willen geven.

èn zorg dat je zus (en jij zelf) niet meer sollen met een konijn. Daar zijn die dieren niet op gebouwd. Ze gaan dood als je zo met ze omgaat. Dat laatste ben je inmiddels zelf misschien wel achter gekomen :-((

Echt waar, konijnen zijn niet zo'n geschikte dieren voor jonge kinderen, tenzij de kinderen goed begeleid worden. Ik weet niet hoe oud jij zelf bent?? Konijnen goed verzorgen is een hele grote verantwoordelijkheid!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Arm beestje, zo jong nog en dan dit....

Hopelijk kan de dierenarts er nu nog iets mee, want een breuk moet meestal zo snel mogelijk gezet worden omdat anders de botontwikkeling gestoord wordt en zeker bij een jong dier gaat dit erg snel, om nog maar te zwijgen over het feit dat dit een open botbreuk lijkt te zijn met alle kans op infectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was eigenlijk verbaasd. Een konijn met een wondje in bad doen, kan juist voor infecties en maden zorgen.

Pleisters zijn te slap als spalk en als je een pootje verkeerd inspalkt, dan kan het verkerd aan elkaar gaan groeien. Bovendien fixeer je het pootje, waardoor de spieren slapper worden.

Als je zelf gaan lopen vrunniken aan een gebroken pootje, is de kans dat je het erger maakt heel groot. Bovendien doe je je konijn waarschijnlijk ontzettend veel pijn bovenop de pijn dat hij al heeft.

Een gebroken pootje moet ook zo snel mogelijk behandeld worden. Als je te lang wacht, kan het verkeerd aan elkaar groeien of er kan een infectie ontstaan. Dan ben je verder van huis en heb je nog veel meer da kosten..

Zijn je ouders wel op de hoogte van wat je konijntje heeft? Of durf je dat niet te vertellen?

Ga alsjeblieft wel naar een konijn kundige da.

Beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels naar de dierenarts geweest.

Die heeft het pootje onderzocht en het was niet gebroken.

Wel heeft hij nog een spuitje gegeven, dat de zwelling en pijn zou verminderen.

weet iemand misschien welk spuitje dit dan was en of dat snel werkt? ben dat vergeten te vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je geen bonnetje gekregen van de dierenarts? Vaak staat het daar wel op.

Waarschijnlijk is het een pijnstilling geweest die ook ontstekingsremmend werkt. Fijn dat het niet gebroken is, beterschap voor je konijntje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel je da die weet het wel te vertellen

Fijn dar er toch naar gekeken is

Onthouden van medische zorg valt onder dierenmishandeling

Ik ben inmiddels naar de dierenarts geweest.

Die heeft het pootje onderzocht en het was niet gebroken.

Wel heeft hij nog een spuitje gegeven, dat de zwelling en pijn zou verminderen.

weet iemand misschien welk spuitje dit dan was en of dat snel werkt? ben dat vergeten te vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .