Ga naar inhoud

snot


evendie

Aanbevolen berichten

Natte ogen , natte neus

Diverse virussen en bacteriën, maar ook tocht en stof kunnen een waterachtige of witte oog- en neusuitvloei geven. Meestal eten deze dieren goed en gedragen ze zich normaal. Raadpleeg de dierenarts als de dieren zich ziek gedragen of als de uitvloei langer duurt dan enkele dagen.

dit staat er, moet ik een paar dagen wachten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je konijn echt snot heeft, dan kun je het beste zo snel mogelijk naar de DA gaan. Hoe sneller je er bij bent, hoe makkelijker te behandelen. Als snot niet behandeld wordt, kan het chronisch worden.

Een konijn met snot gedraagd zich vaan helemaal niet ziek, hier hebben ze het beide gehad (Nijn al 2x) en in geen van alle gevallen was er (behalve het snot) iets aan ze te merken. Dus als ze zich niet ziek gedragen, wil dat niet perse zeggen dat er niets aan de hand is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn met snot had destijds een echte groene snotpegel aan haar neus hangen, kijk ook eens naar de tandjes, soms kwijlt een konijn daardoor en smeert ze zichzelf er onder als ze zich likt. met snot moet je erg voorzichtig zijn, een longontsteking kan op de loer liggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had ooit van iemand een konijn gekregen met chronische snot, diertje was er beslist ziek van. Maar na 5 jaar ging het toch fout en is het diertje uiteindelijk doodgegaan. Waarschijnlijk was het ook een combinatie met een andere ziekte (EC of middenoorontsteking) en ging het daardoor zo hard...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .