Ga naar inhoud

Sammy is erg ziek :-(


chantal1987

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Een poosje geleden zagen we dat het niet zo goed ging met Sammy. Hij dronk erg veel water (uit de honden bak) Likte overal aan en is ook heel erg mager geworden.

We zijn met hem bij de dierenarts geweest (Wilhelmina Park in Utrecht) Die hebben ons toen door verwezen naar De Meern om een echo te laten maken.

Daar vertelde ze ons dat sammy een niersteen had en waarschijnlijk ook een tumor.

Daarna hebben we onze dierenarts weer gebeld in Utrecht, en die vertelde dat ze niet zeker wisten of er een tumor zat. We zijn langs geweest en hebben antibiotica mee gekregen en moesten het een paar weken iedere dag geven.

Helaas heeft de antibiotica niet geholpen. Het gaat nu juist weer slechter. Hij zakt nu bijvoorbeeld helemaal in en soms valt ie om en kan dan ook niet meer overijnd komen.

Na dat we t kuurtje hebben afgemaakt zijn we dus weer in Utrecht bij het wilhelmina park geweest.

De dierenarts vertelde ons toen dat ze nu zeker wisten dat ie een tumor heeft omdat de antibiotica niet heeft geholpen.

Sammy eet wel gewoon goed en heeft er soms ook nog wel zin in (hij zat bijvoorbeeld niet constant stil in een hoekje) Toen heeft de dierenarts verteld dat het beter was om nog even af te wachten en hem 1 of 2x perdag pijnstilling te geven.

De 1e dag heb ik hem maar 1x gegeven, maar vond dat erg stil was, dus nu krijgt ie 2x perdag pijnstilling.

Ik heb t gevoel dat de pijnstilling niet goed werkt omdat ie stiller is geworden. Hij heeft nog wel heel erg veel zin in fruit en groentes. Dan valt ie ook meteen aan en eet tot dat t helemaal op is.

Morgen belt Mark de dierenarts om te overleggen wat we moeten doen. Ben bang dat we hem moeten laten inslapen, ik zie er zo erg tegen op! Ik ga hem ook echt vreselijk erg missen :-(

Wat is verstandig? Ik vind het zo moeilijk om een beslissing te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aggos meid toch. Allereerst heel veel sterkte de komende dagen. En ja, wat is wijsheid in deze? Zelf ga ik altijd uit van het welzijn van het dier. Als leven lijden wordt, hak ik de knoop door. Tot nu toe heb ik met alle dieren die ik al heb moeten laten gaan (honden, katten, konijnen) precies aangevoeld wanneer de tijd er was.

Nogmaals sterkte want het is en blijft een heel verdrietige toestand. Maar ga op je gevoel af, je intuïtie vertelt je waarschijnlijk wel wanneer het zover is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je diep van binnen het wel weet.. Wat zegt de DA ervan dan? Kijk dat hij eet is hartstikke goed maar of hij zo gelukkig en of de pijnstiller volledig werkt kom je nooit achter. Mocht je hem laten inslapen dan kun je wel "mooi" afscheid nemen. Ik heb mijn FH gevonden die een hersenbloeding had gehad en geloof me dat is niet fijn om te vinden. Allemaal bloed uit zijn bekkie gewoon erg krijg weer een brok in mijn keel! In elk geval heel veel sterkte de komende dagen en je moet doen waar jij je goed bij voelt en het beestje op de eerste plek zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het goed begrepen heb, dronk hij veel, was hij mager en valt hij nu steeds om?

is er ook gedacht aan EC? EC kan ook op de nieren slaan (veel drinken) en ze kunnen er mager van worden en ze kunnen evenwichtsstoornissen ontwikkelen.

heel veel sterkte met Sammy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolani: De dierenarts vond dat we even moesten afwachten. Maar zelf had ik er wel aangedacht dat het t beste voor hem was om hem in te laten slapen.

Wupsie: Ik heb de dierenarts niet over EC gehoord. Ik ga er vanuit dat dit het niet is omdat onze dierenarts (evert-jan van het wilhelminapark in utrecht) konijnkundig is en dit dan wel zou moeten weten.

We hebben Sammy maandag niet in laten slapen, dit omdat ie weer ineens echt super levendig was! Hij had er ineens zo veel zin in :-)

Alleen vandaag heeft ie weer een rot dag!

Toen ik vanmiddag thuis kwam lag ie half in zn toiletje. Hij kon ook niet meer zelf overijnd komen. Ik heb hem een paar keer geholpen maar hij blijft steeds weer inzakken en kan dan zelf niet meer staan :(.

Ik heb hem vanmiddag voor een 2e keer pijnstilling gegeven, hopelijk knapt ie dar van op.

Straks ga ik naar de groente boer en lekker wat groentes halen om hem eens lekker extra te verwennen.

Vanavond bellen we even de dierenarts. Mark is namelijk nog aan t werk en zelf durf ik eigenlijk niet te bellen want ik ben zo bang om slecht nieuws te horen :(

Dankje wel allemaal voor de lieve reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rolani: De dierenarts vond dat we even moesten afwachten. Maar zelf had ik er wel aangedacht dat het t beste voor hem was om hem in te laten slapen.

Wupsie: Ik heb de dierenarts niet over EC gehoord. Ik ga er vanuit dat dit het niet is omdat onze dierenarts (evert-jan van het wilhelminapark in utrecht) konijnkundig is en dit dan wel zou moeten weten.

We hebben Sammy maandag niet in laten slapen, dit omdat ie weer ineens echt super levendig was! Hij had er ineens zo veel zin in :-)

Alleen vandaag heeft ie weer een rot dag!

Toen ik vanmiddag thuis kwam lag ie half in zn toiletje. Hij kon ook niet meer zelf overijnd komen. Ik heb hem een paar keer geholpen maar hij blijft steeds weer inzakken en kan dan zelf niet meer staan :(.

Ik heb hem vanmiddag voor een 2e keer pijnstilling gegeven, hopelijk knapt ie dar van op.

Straks ga ik naar de groente boer en lekker wat groentes halen om hem eens lekker extra te verwennen.

Vanavond bellen we even de dierenarts. Mark is namelijk nog aan t werk en zelf durf ik eigenlijk niet te bellen want ik ben zo bang om slecht nieuws te horen :(

Dankje wel allemaal voor de lieve reacties!

hij blijft een mens, en een mens kan zich vergissen Wat kan het voor kwaad om panacur te geven voor je voor inslapen kiest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij blijft een mens, en een mens kan zich vergissen Wat kan het voor kwaad om panacur te geven voor je voor inslapen kiest?

Panacur hebben we ook al een tijdje gebruikt. Ook is er een bloed test destijds bij hem gedaan maar daar kwam ook niets uit.

Laatst vonden we ook achter zn oor een hele grote bult. Waarschijnlijk ook een tumor. Ook op de echo was een vlekje te zien, maar was niet zeker dat dit een tumor was, vandaar dat we hem antibiotica gaven want het kon natuurlijk ook iets anders zijn.

Vanavond hebben wij en onze dierenarts besloten hem in te laten slapen. Hij was echt helemaal op. Hopelijk hebben wij de juiste beslissing voor hem gemaakt. We missen ons ventje zo erg! En Sammy's vriendinnetje Belle mist hem ook verschrikkelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .