Ga naar inhoud

pfffff dierenartsen!!!!


Aanbevolen berichten

Wat een verhaal weer;

Toen ik gisteren uit mijn werk kwam(rond half 2)

Viel het mij gelijk op dat Barrel weer niet at.

Ik hield al een aantal dagen haar keutels nauwlettend in de gaten, omdat ik

ketting haren had gespot.

Konijnen apart gehouden om te kijken van wie het was(maar ja keutelen doe je nu eenmaal het beste met zijn tweeen)

Beide had ik al een paar dagen geen brokjes meer gegeven en allebei een beetje laxatract als onderhoud.

Het is mij al vaker opgevallen dat Barrel de haren van Banjer opeet, letterlijk gaan er af en toe hele plukken naar binnen.

Maar goed gisteren dus met spoed naar de dierenarts, een vervangende da helaas.

Na een algemene check, voelen en luisteren, ging ze de temp. opnemen ze had 36.6

Mooie temperatuur zegt de da, dus ik meteen van; nee hoor dit hoort tussen de 38.5 en de 40.0 graden te zijn.

Da; nee hoor dit is een prima temp. Maar ik hield vol, ze heeft toen met een andere da gebeld en ja hoor; sorry mevrouw maar u heeft gelijk, ze moet meteen onder de warme lamp en ik neem haar voor de middag op.

Ik had allang besloten dat Barrel zoiezo thuis zou komen voor de nacht, ik verouw meer op mezelf dan op deze da!

Dus manlief gauw een binnen ren getimmerd, bak met hooi erin, snugglesafe, het lekkerste hooi wat Barrel maar kan verzinnen (kruiden hooi met paardenbloem).

Toen ik Barrel ging ophalen had ze net een uurtje daarvoor op mijn aandring pijnbestrijding gehad en begon nu weer met eten. Ze ging dus lekker mee naar huis.

"s avonds begon ze met een inhaal slag qwa eten, groenvoer en hooi!!

Ze heeft inmiddels ook weer bergen keutels geproduceerd.

Haar temp. was ook weer goed, Yes ze heeft het weer gered.:party:

Nu zit nog binnen, de pijnmed. is denk ik wel uitgewerkt(heeft ze gisteren om half 5 gehad)

Nu vraag ik mij af of ik door moet moet gaan met med. geven en of ze weer naar buiten kan. Ik vertrouw op dit moment meer op jullie dan op de da.

Wat is jullie mening?

Nou het is een heel verhaal geworden:mdr:

Groetjes Jolanda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal iig deze paar dagen nog pijnstiller geven, want waarom eet en doet ze het wel goed daarop en toen ze gisteren nog niets gehad had ging het slecht? is er naar het gebit gekeken??

zal haar toch nog even binnenhouden als je daar de mogelijkheid toe hebt, nu is het slecht weer buiten en binnen let je er toch beter op dan buiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben het met lonja eens. als ze stopt met eten kun je haar altijd weer pijnstilling geven. waarschijnlijk heeft ze iets gas gehad en is dat nu weer weg.

maar wat voor pijnstiller heeft ze gekregen? bij mijn DA krijgen ze namelijk Tolfedine injectie (en ken minstens 1 DA waar ze dat naar mijn weten ook krijgen) Deze werkt tot 2 dagen. hier moet je dan ook geen andere soort pijnstiller bijgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kan ze dan toch alsnog zelf pijnstiller geven?

ik neem aan dat ze dat in huis heeft, anders kan ze het niet al bij voorbaat geven ;)

als je vaak iets te eten aanbied en het konijn goed in de gaten houd zie je snel genoeg wanneer het konijn weer pijn heeft of niet wil eten. dan liggen de darmen echt nog niet direct stil

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben de binnenren vergroot, ze blijft nog lekker een nachtje binnen.

Ik heb haar toch weer wat med. gegeven ze werd toch weer wat stilletjes.

ze eet prima. haar temp is ook weer goed.

Ik heb geen weenddienst hoor en als het berg af waards gaat zit al bij de da!

Alles voor m'n meissie:yes:

Ik dacht eerst dat ze last had van een verstopping van haren, maar er zitten geen haren in haar keutels,

het kan ook zijn dat ze stess heeft , de avond ervoor was er een duif neer gestort in de ren waar ze beide zeer van zijn geschrokken!

Tja soms kom je er nooit achter.

Ik heb in ieder geval wel papaya besteld voor het geval ze toch te veel haar binnen krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen weenddienst hoor en als het berg af waards gaat zit al bij de da!

De dierenarts heeft wel weekend ;) Dus Tash bedoelde dat je dan bij de dienstdoende dierenarts komt die weekenddienst heeft en die is niet altijd konijnkundig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OH, hihihi

Nou de da die ik gisteren had was verre van kundig!

36.6 een normale temperatuur tuuuuurlijk. not!

Ik ben er inmiddels wel achter wie de ketting keutels maakt, Het is Banjer

Dus niet Barrel, die nu binnen zit.

Dus ik denk toch dat Barrel heel erg geschrokken is van die duif.

Barrel gaat goed, eet, drinkt, keutelt.

Banjer heb ik inmiddels een shotje laxatract gegeven ( hij had vandaag wel erg veel ketting keutels),

de papaya komt waarschijnlijk maandag binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar lieve pluis en Barrel, als de haren in de keutels zitten (al is het in de vorm van kettingkeutels) dan komen ze er toch juist uit? ik zou mij meer zorgen maken als er totaal geen haren in de keutels zaten want dan blijven ze dus achter in de darmen ;) Wat er uit komt is er uit en kan mooi niet meer voor problemen zorgen :he: dus hoe meer haren er weer uit komen hoe beter toch? :P

Max hier heeft af en toe plukken haar in zijn keutels waar je U tegen zegt. echt plukken, niet een paar haartjes. Max heeft nog nooit verstopt gezeten of wat dan ook met de darmen door die haren.

persoonljk vind ik die paniek om kettingkeutels echt voor niks. Het is hooguit een teken dat ze veel haar binnen hebben gekregen, maar echt niet dat er problemen zouden zijn. ze komen er toch prima mee uit? En hij keutelt dus alles kan er toch prima langs?

en ik denk ook niet dat laxatract nou zoveel doet met die haren :P laxatract maakt de ontlasting zachter door water aan te trekken in de darmen. Als ik daar over nadenk zou ik juist denken dat de ontlasting zachter wordt en makkelijk door kan en van de haren afglijd? dan zouden de haren dus juist achterblijven.

Laxatract werkt overigens geweldig goed als de darmen een poosje stil liggen en de ontlasting heel hard is geworden in de darmen en daarom niet meer door kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .