Ga naar inhoud

Bijten.


LoLaV

Aanbevolen berichten

Mijn jonge konijn van 10 weken bijt me steeds, eigenlijk is dat het enige wat hij doet. Hij bijt niet door, maar wel overal proeven en bijten en bah..

Ik word er echt schytziek van.

Hoe kan ik dit goed afleren zonder moeilijke fluitjes te moeten kopen? Is wegduwen of terug in ze hok zetten een optie?

groetjes Laura,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jonge konijntjes doen dit vaak om alles te proeven en ontdekken.

Wat ik hier wel eens lees is dat er soms geadviseert word om een klein gilletje op te zetten.

Zo weet je konijn dat jij dat niet fijn vind.

wegduwen of een tik geven lijkt mij niet de juiste manier, zo maak je hem/haar alleen maar banger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is gewoon aan het onderzoeken! Wat verwacht je dan van een jong konijn dat het meteen een keurig opgevoed beestje is dat alleen maar doet wat jij wilt? Hij moet de wereld nog ontdekken.

Als je nu al schijtziek bent van een diertje van 10 weken oud, vraag ik me af hoe het verder zal gaan.

Je moet met konijnen soms best een beetje geduld hebben hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet geduldt hebben en het diertje is alles aan het ontdekken

Net zoals een puppie of een kitten

En als je er nu al moe van wordt zou ik maar zeggen om niet in jouw taal gebruik mee te gaan

Zou ik een ander huisje zoeken voor het konijntje

Mijn jonge konijn van 10 weken bijt me steeds, eigenlijk is dat het enige wat hij doet. Hij bijt niet door, maar wel overal proeven en bijten en bah..

Ik word er echt schytziek van.

Hoe kan ik dit goed afleren zonder moeilijke fluitjes te moeten kopen? Is wegduwen of terug in ze hok zetten een optie?

groetjes Laura,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou pas gaan gillen als hij wat harder bijt. Dit is gewoon onderzoekend, een soort voelen maar ze hebben nu eenmaal geen vingers.

En schijtziek, kom op. Mietje! :P

Hij bijt 10x op dezelfde plek.. Dat gillen ga ik niet de hele dag doen want dan denken de buren misschien rare dingen ofzo..

Dat is ook niet de bedoeling.

Gister heb ik hem in zijn kooi gezet en heb hem wat hooi gegeven, maar het gaf mij het gevoel of ik hem beloonde.

aangepast door Emilyrose
taalgebruik
Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigste manier om het af te leren is door iedere keer als hij/zij dat doet hard nee te roepen, een schel gilletje te zetten, hard in je handen klappen of op de grond stampen. Als een van deze handelingen altijd doet als hij/zij iets doet wat niet mag, gaan ze dat hieraan relateren en weten ze 'oja dit mag niet'.

Ieder jong diertje doet dit. Zelfs mensenbaby's stoppen alles in de mond om te proeven wat het is. Dieren doen dit meer door eraan te knabbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enigste manier om het af te leren is door iedere keer als hij/zij dat doet hard nee te roepen, een schel gilletje te zetten, hard in je handen klappen of op de grond stampen. Als een van deze handelingen altijd doet als hij/zij iets doet wat niet mag, gaan ze dat hieraan relateren en weten ze 'oja dit mag niet'.

Ieder jong diertje doet dit. Zelfs mensenbaby's stoppen alles in de mond om te proeven wat het is. Dieren doen dit meer door eraan te knabbelen.

Het klappen is wel een goede manier! Ik ga het proberen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .