Ga naar inhoud

Konijn kanker


kelsey24

Aanbevolen berichten

Mijn andere konijn die ligte steeds we hadden niet door dat die ziek was en toen we naar de dierenarts gingen bleek hij een tumor :grrrrrr::bad:in zijn maag te hebben een tumor is kanker voor konijnen ik moest natuurlijk huilen hij was nog maar 4 jaar!!!!! De dierenarts betalen wel 30€ voor 1 konijn!!!

Let daar mee op dus.

Ik hoop dar ik jullie een beetje geholpen mee heb.

Rust zacht liefe freddy daar in de hemel.

Ik moest weer bijna huilen!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel sterkte met het verlies van je konijn.

Een dierenarts kost nu eenmaal geld, het is ook een beroep. En je zult er toch naar toe moeten als je dieren ziek zijn, dus wat je precies bedoelt met 'let daar mee op'? Vaak kun je op de site van een dierenarts ook zien wat een consult kost, dan kom je niet voor onverwachte kosten te staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dit gaat toch om een 4 jarig konijn? Geen oud konijn dat een jaar of -ik zeg maar wat- 8 op zaagsel gesleten heeft in een duna bak (om er nog even een schepje bovenop te doen).

Zaagsel is voor zover ik weet vooral schadelijk voor de luchtwegen ivm de dampen die vrijkomen, een gevolg zou dan luchtwegaandoeningen zijn, en dit gaat over een maagje met een tumor? Dan moet het konijn dus al behoorlijke hoeveelheden zaagsel hebben liggen eten?

Ik ben er van overtuigd dat het ontstaan van tumoren bij levende wezens een multifactorieel proces is en er bij gevolg geen lineair verband kan worden gelegd. Dat staven ook de meeste onderzoekers/dokters/artsen tegenwoordig, hoewel er -uiteraard- nog steeds veel tegenonderzoeken plaatsvinden.

Je maakt de kàns groter door je konijntje op zaagsel te houden, maar een kansberekening zegt niets over een individueel geval, wel over een grote populatie en de prevalentie daarin. Als je dat dan koppelt aan de eerder genoemde stelling van een multifactorieel beinvloedingsproces denk ik dus dat de stelling "dit konijn is gestorven omdat het op zaagsel zat en dat is giftig" veel te beperkt en onvolledig is, dat is ook wat ik aangaf in mijn vorig bericht. Daarin heb ik weliswaar niet toegelicht waarom ik deze houding aanneem omdat het hier ten slotte gaat om een meisje van 7.

Zijn er wetenschappelijke onderzoeken/teksten voorhanden die een lineair verband aantonen tussen het houden van een diertje op zaagsel en tumoren in het spijsverteringsstelsel? In dat geval wil ik mijn mening best aanpassen hoor, want het is wat het is, een mening en niet meer dan dat.

Het onderwerp interesseert mij wel, ik heb in het verleden kleine knaagdiertjes gehad (labmuizen) die tumoren ontwikkelden, vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .