Ga naar inhoud

rondom geslachtdeel een witte rand en opgezet ? wie kan ons helpen


lucette

Aanbevolen berichten

Goede dag,

Eerst gezocht op het forum, ik kon het niet vinden.

Is dit normaal? een mannelijke konijn. Ik probeer met mijn vinger te wijzen naar de witte ring?

Heeft iemand een idee, heeft de konijn iets?

fotojfr.jpg

Alvast bedankt, lucette

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het er echt niet goed uitzien!

Is dat pus wat je ziet op de foto?

Hoe lang heb je het konijntje al?

Het lijkt wel of er iets om zijn geslachtsdeel zit gebonden.

Zoals ik het zie op de foto, zou ik daar heel snel mee naar een dierenarts gaan. Ook al is het weekend.

Het ziet er uit als een akelige ontsteking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het er echt niet goed uitzien!

Is dat pus wat je ziet op de foto?

Hoe lang heb je het konijntje al?

Het lijkt wel of er iets om zijn geslachtsdeel zit gebonden.

Zoals ik het zie op de foto, zou ik daar heel snel mee naar een dierenarts gaan. Ook al is het weekend.

Het ziet er uit als een akelige ontsteking.

Sluit ik me helemaal bij aan, dit was ook precies wat door mijn hoofd ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle meelevende reacties!

Vandaag inderdaad naar de dierenarts gegaan. Gelukkig had onze eigen DA spreekuur. Het is inderdaad een abcses. Gelukkig waren we er op tijd bij en kon het schoongemaakt worden. We mochten hem 's middags weer ophalen. Kreeg zalf, antibiotica en een ontstekkingsremmer mee. Zit nu binnen in het binnenhok. Mag niet op stro tot woensdag. Wel zielig voor hem hoor.

Het is al de tweede ingreep in zijn leven. We dachten vorig jaar dat het een meisje was maar het bleek toch een jongetje te zijn. Zijn naam Lola hebben we gehouden, zijn zusje heet Lolita. Het is nu wel lastig omdat de DA ook dacht dat Lola een meisje was.. Wie weet een leuke jongensnaam voor dit lieve hangoorkonijn die begint met een L?

In ieder geval na zijn ingreep vorig jaar (castratie) is dit de tweede ingreep en ws komt het van de stenen waar hij regelmatig op loopt.

Dit was bij ons niet bekend. Let op. Ons is aangeraden om het konijn niet meer los te laten lopen op stenen omdat het schuren in de hand werkt. Zou een oorzaak van dit probleem kunnen zijn...

En zijn onderkant regelmatig nakijken is belangrijk om te zien of alles schoon is. De DA vertelde ook dat vliegen ook veel kwaad kunnen doen bij de konijntjes.

We hopen dat het snel weer beter gaat met Lola. Het ziet er in ieder geval goed uit nu!

Groetjes Lucette

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig dat de DA er wat aan kon doen :yes:

maar ik denk inderdaad ook dat het eerder komt doordat hij op het kopje van je voedster heeft gereden. Als zij het er(zeer begrijpelijk) niet mee eens is kan ze van zich af bijten. Bijtwondjes kunnen snel tot abcessen groeien.

Als ze lopen is hun buik toch duidelijk boven de grond? dan zouden ze zich tijdens het lopen echt door de pootjes hebben moeten laten zakken? loopt lastig lijkt mij.

Op de foto lijkt het ook echt in de ruimte er tussen te zitten... dat krijg je echt niet kapot geschuurd.

Een andere mogelijkheid is als hij op lang Stro zit, dat er een hard stukje ingeprikt heeft en dat is blijven zitten en gaan ontsteken.

Hoe het is gekomen blijft gissen natuurlijk, maar voor nu veel beterschap voor Lola

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zitten ze al 3,5 jaar op stenen, nooit geen problemen gehad. En ook nooit eerder gehoord dat dit zoiets kon veroorzaken en hier zitten toch veel mensen op BB die hun konijnen op stenen hebben lopen.

Wat betreft de vliegen, hiermee wordt bedoeld dat deze eitjes kunnen leggen als je konijn vies is bij zijn kont. Dan komen de eitjes uit en worden eerst maden en deze eten je konijn op... Dus in de zomer extra opletten met tijdig het hok verschonen en geen vieze konijnenkontjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .