Ga naar inhoud

Gedrag van Bella


HumpieDotje

Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

Ik weet even niet hoe het heet bij konijnen (vandaar dat de zoek-functie gebruiken wat lastig was) maar volgens mij is Bella een beetje 'loops'. Nouja, een beetje, beetje boel eigenlijk.

Ze loopt constant met haar staartje omhoog, is ontzettend druk en loopt constant om je heen rondjes om je voeten. Als ze op de bank zit gaat ze aan mn haar trekken/likken/bijten. Ook vind overal poepjes in het huis. Echt niets voor haar aangezien ze helemaal zindelijk was. Maar het lijkt alsof ze er zelf ook een beetje moe van word.

Is dit van tijdelijke aard?

Mijn andere dame is gesteriliseerd omdat ze sproeide en erg vals werd.. Maar aangezien dat bij Bella niet zo is wilde ik haar niet laten steriliseren (FYI- mijn vent is gecastreerd) Of is dat nu toch ook verstandig voor haar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schijnzwanger noem je dat haha:)

En is het tijd van het jaar..meeste voedsters hebben er last van:)

Als het gewoon bij nu blijft dan zou ik haar niet laten sterriliseren,alleen als het vaker voor komt en ze er zelf ook nadelen aan ondervind zoals vaak nesten bouwen,erg pittig reageren,van zich af bijten,haar vriendje telkens lastig vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat noem je toch geen schijnzwanger als ze met haar staartje omhoog loopt?

Dat is toch een teken dat konijnen geven als ze bereid zijn om te paren?

Als een konijn denkt dat ze zwanger is wil ze heus niet gedekt worden naar mijn idee. Het zijn gewoon de voorjaarskriebels. Maak je geen zorgen daar hebben de meeste voedsters last van deze tijd. Ze kan hierna wel schijnzwanger worden.

Als het echt problemen gaat geven zou het misschien wel helpen om haar te laten steriliseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik dacht ook dat ze er zeg maar klaar voor is. schijnzwanger is toch pas als ze een nestje gaan maken zonder echt zwanger te zijn?

Hoe lang duurt zo'n periode? Een week lang al de keutels rond t hele huis is niet prettig. ook dr ren keuteld ze helemaal onder.

Nouja, mn vriend is nu om de dag aan het stofzuigen haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn denkt dat ze zwanger is wil ze heus niet gedekt worden naar mijn idee.

Ik weet dat iig bij wilde konijnen de vruchtbaarheidscyclus gewoon doorloopt als ze zwanger zijn. Dus iedere 7 dagen weer op het toppunt van vruchtbaarheid in het voortplantingsseizoen. Dit zodat als ze de jongen absorbeert door bijvoorbeeld stress, ze wel weer meteen zwanger kan raken, of als ze bevalt ook meteen dezelfde dag nog weer zwanger kan raken. Als deze cyclus zou stoppen en weer op gang moet komen nadat ze bevallen is zou het te lang kunnen duren eer ze weer zwanger is terwijl de omstandigheden op dat moment blijkbaar gunstig genoeg zijn om jongen te krijgen.

Ik denk dat dat bij schijnzwangere konijnen niet anders zal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .