Ga naar inhoud

Staysie zijn ogen zijn wat boller...


Joyzie

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

Mijn konijn Staysie van 5 jaar oud, heeft sinds 2 dagen last van beide ogen.

Het lijkt erop dat de druk op de oogkasten wat verhoogd is, dit zie je doordat beide ogen wat boller zijn als normaal.

Deze foto's zijn 2 dagen terug gemaakt:

img1498254351.jpeg

img1498254415.jpeg

Ik heb gelijk met (afgekoeld) gekookt water de oogjes met een steriel gaasje schoongemaakt.

Nu vandaag lijkt de druk iets minder te zijn, ook het vliesje wat je vooraan ziet is een stuk minder.

Weet iemand wat het is, of heeft iemand hier ervaring mee?

Zijn toestand verder is normaal, hij eet goed, heeft een mooie glanzende vast en zijn ontlasting is normaal..

De meningen zijn verschillend over het gebruik van oogdruppels.. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen..

Groetjes Joyce en Staysie&Noa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo iets heeft Bindi ook gehad. Wel wat minder rood geloof ik. Ik heb er toen oogdruppels ingedaan. (had ik voor Fo, was zonder antibiotica.) Na een paar dagen ging het weer vanzelf weg.

Dat de ogen bollen stonden heb ik toen niet gemerkt trouwens. Dat is idd wel een beetje eng, misschien kun je de DA bellen hier over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zal even overleggen met de dierenarts morgen... Heb net nog even gekeken..

Ik heb wel eens vernomen dat konijntjes blind zijn geworden door de oogdruppels.. Ben daar natuurlijk wel voorzichtig mee..

Komt het iemand anders nog bekend voor??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik google op oogproblemen bij konijnen, staan meerdere waarschuwingen bij het gebruik van oogdruppels.. Ik ga morgen even overleggen met de dierenarts, dat kan zoiezo geen kwaad..

Bedankt voor het meedenken.. Ik ben nu blij dat Staysie gewoon nog lekker eet en vrolijk rond loopt.. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .