Ga naar inhoud

lente in de bol ?


dinges

Aanbevolen berichten

hallo allemaal, sinds 2 jaar heb ik 2 lieve bunny's samen, het zijn allebei voedsters van ongeveer dezelfde leeftijd, 3 jaar oud dus ongeveer

rond dat ze 1 jaar waren zijn ze samen gekoppeld, dit ging vanaf het begin al heel goed

macho had ik al, grijsje is gevonden en heb ik opgevangen

soms rijden ze op elkaar, macho mijn eigen konijn wel meer als grijsje, maar grijsje soms ook op macho

ze eten samen, wassen elkaar, spelen samen, jagen op elkaar, maar het komt altijd wel weer goed

eergister renden ze ook achter elkaar aan, ja macho weer meer achter grijsje, maar grijsje zocht macho dan ook wel weer op, ze leken eerder te spelen als te vechten, want daarna zaten ze weer gewoon samen

maar gisteravond zag ik dat ze ook even aan het vechten waren, daarna weer rustig, toen gingen ze later het hok in, ook goed, en niet veel later een kabaal vanuit dat hok, weer vechten en toen ik even ging kijken begon het niet veel later weer, steeds macho die dan de dominante is, grijsje wil eigenlijk gewoon met rust gelaten worden

ik heb grijsje even bij me genomen, die was helemaal gestressed ervan, toen toch weer samen gezet, ging weer niet goed, toen is grijsje het nachthok in gesprongen en viel het loopplankje naar beneden, dus zaten ze uit elkaar, grijsje ging niet veel later liggen best relaxed leek het, toen ben ik toch maar proberen te gaan slapen, vanmorgen zaten ze toch weer samen boven, macho in het gewone gedeelte en grijsje in het nachthok, zoals het vaak is

nu vraag ik me af..kan het na 2 jaar goedgegaan te zijn nu dan toch ineens niet meer klikken tussen konijnen, of ligt dit aan de lente ?? ik ben er anders aan het denken om er een gecastreerd rammetje bij te zetten als dit de rust tussen de dames kan laten wederkeren of moet ik het nog even aankijken of het weer overgaat ?

hoop dat iemand antwoord weet, ik zal ze verder in de gaten houden wat ze nu doen

dank jullie wel alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook niet wachten om er een (ex)ram bij te zetten. Nu bestaat de kans nog dat het een goed trio wordt, als je langer wacht breken er zeker en vast nog meer gevechten uit en is de kans groot dat je de 2 nooit meer samen kan zetten, en dan zal je elk een lieve ex-ram moeten geven, maar dan moet je wel 2 hokken & 2 rennen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel ! Hmm dus de kans bestaat wel echt dat ook al gaat het jaren goed dat het nog alsnog fout kan gaan..ik heb het goed geobserveerd en het is nu 2 dagen al rustig, zitten gewoon samen in de ren, ook als ze samen in de tuin zijn zoeken ze elkaar op en accepteren ze elkaar dus het lijkt mij goed te gaan nu, maar de kans beztaat dus wel dat het alsnog fout kan gaan..hmm in dat geval bedankt voor de tip, wil niet 2 hokken in de tuin, dus ben blij dat je dit zegt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar moet wel zeggen wjj hebben geen opvang in de buurt moet wel een eindje met de auto rijden en begrijp als ik koppelingsmethodes lees dat samem in de auto stress oplevert en dat die methode niet aanbevolen word, terwijl het handig is als je konijn(en) meegaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .