Ga naar inhoud

Hoe krijg ik mijn dwerge weer op kracht??


Maantje

Aanbevolen berichten

Mijn dwergje is bijna drie weken geleden gecastreerd en daarna heel erg ziek geworden. Hij had hele hoge koorts van boven de 42 graden, at niets meer en is enorm afgevallen. Gehalveerd bijna. Ik ben naar een andere dierenarts geweest en zij wil hem graag weer onder narcose doen om de plek schoon te maken, is ontstoken, en evt opnieuw te hechten want het zit daar niet goed. Maar hij is nu veel te zwak voor de narcose en moet eerst gewicht aankomen en aansterken. Ik dwangvoer hem nu om de twee uur en dit weekend is er al 62 gram bijgekomen. Weet niet of dat goed is maar ik ben er al blij mee. Hij weegt nu 1772 gram. Wie heeft er tips om hem snel weer op krachten te krijgen?? Hij eet een beetje zelf, wat wortel, appel en stukje brood enz maar is absoluut niet genoeg. En hoe gevaarlijk is narcose nou precies voor konijnen?? Hoor er zulke enge dingen over? Heeft iemand een soortgelijke ervaring na een simpele ingreep als een castratie?? Ik wil hem er zo graag bovenop helpen. Er wacht een lieve Franse Hangoor op hem, die hem mist. Ik hoop dat jullie kunnen helpen. Alvast bedankt!!

aangepast door Maantje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste dierenarts kreeg ik van de assistente te horen dat hij gewoon op stro kon en al makkelijk naar buiten. Later vroeg ik het voor de zekerheid nog eens aan de DA en die zei dat hij even een nachtje binnen moest. Maar niet op een dekentje of iets dergelijks want daar kon hij aan knagen, gewoon kranten was wel okee. Paar dagen later belde ik dat het volgens mij niet zo goed ging en hij pijn had volgens mij maar toen werd er gezegd dat het een hele simpele ingreep was en konijnen daar geen napijn aan hebben. En om die reden ook geen pijnstillers kregen. Er is ook helemaal geen info meegegeven over de na verzorging ed, allemaal van internet afgehaald en deze site. Vandaar dat ik naar een andere DA ben gegaan alleen is hij er helaas wel wat slechter aan toe door dit hele gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh wat jammer dat je zo slecht bent voorgelicht. Maar goed dat je naar een andere bent gegaan! Het lijkt mij dat ze zelfs bij een kleine ingreep ook pijn hebben? Het is tóch een wond. En wij hebben toch ook last van een getrokken kies? Wel slecht hoor van zo'n da! Ik weet verder niet zo veel van dwangvoeren enzo, maar iig sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hier bij ons in Dordrecht worden de rammen onder plaatselijke verdoving geholpen door een konijnkundige dierenarts

overleg met je nieuwe dierenarts

Mijn hond is 15 jaar oud en heel mager geworden

Die is vorige maand ook nog onder narcose geweest

Ze kunnen nu heel gericht doseren

Maar konijnen is een ander verhaal

Het is en blijft een risico

Maar met een ontstoken wond zitten is ook geen pretje

Wordt plaatselijke verdoving ook wel gedaan dan? En is dat veiliger?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .