Ga naar inhoud

vrouwtje plast over mannetje heen!


Arikonijn

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraag. Wij hebben een gecastreerd mannetje. Sinds 2 maanden is er een vriendinnetje bij gekomen. Sinds de laatste 3 weken begint het vrouwtje opeens over het mannetje heen te plassen. Kan iemand mij uitleggen waar dit gedrag vandaan komt en weet iemand wat ik eraan kan doen? Het mannetje is een ontzettend knuffelkonijn, maar het nodigt niet uit om zo'n stinkend konijn te gaan knuffelen. Hebben hem al een paar keer gewassen, maar de volgende dag zit hij weer onder de gele vlekken (valt goed op op een wit konijn).

Wie o wie heeft tips voor mij?

Groeten,

Suzan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn inderdaad de hormonen van de voedster, die opspelen. Ik ken iemand hier op BB, die precies hetzelfde had. Haar voedster plaste/sproeide ook alles onder. Niet alleen de ram, maar ook het hok en de tuin. Zij heeft de voedster pas geleden laten castreren en het probleem is verholpen. De ram blijft schoon, de tuin blijft schoon en de voedster is rustiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .