Ga naar inhoud

Ik ben een beetje bang..


Aanbevolen berichten

Mijn konijntje Bo is nu 10 weken oud en toen hij 8 weken oud was had ik hem een beetje groenvoer gegeven (stukje wortel) daar had hij toen erge diarree gekregen. Dus nog maar even geen wortel. Zijn hok zat eronder en Bo zelf ook. Dus heb ik internet even afgezocht en daar stond dat je hem wel kon badderen in lauw water. Dat heb ik dus gedaan, na het badderen heeft hij ingewikkeld in een handdoek bij mij gezeten tot dat hij vrijwel droog was.

Nu moet hij steeds heel veel niezen en lijkt het ook of er snot uit zijn neusje komt, dat maakt hij zelf weer schoon. Soms lijkt het ook of hij zwaar ademt en hij maakt af en toe ook een raar geluidje, trompet achtig.. kan het niet zo goed uitleggen.

Hij is verder wel vrolijk, eet goed, drinkt goed en rent als een malle door de kamer en maakt binky's van hier tot de andere kant van het huis.. Maar ik vind het toch wel een beetje eng..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er snot uit zijn neus komt en het lijkt alsof hij zwaar ademt, dan kun je er wel vanuit gaan, dat de geluiden, die Bo maakt geen pleziergeluidjes zijn. Dan kun je beter even naar de dierenarts gaan.

Ik heb zelf jaren geleden een verkouden konijn gehad, omdat ze op de tocht had gestaan. Zij nieste en snotterde wat, maar verder niet. Dat is vanzelf overgegaan, maar als ik ook maar het idee had gehad, dat ze benauwd was geweest, dan was ik met haar naar de da gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben bang dat je konijn een longontsteking te pakken heeft. Snel naar de dierenarts voor Antibiotica en eventueel Broomhexine (dat zijn pilletjes die de luchtwegen vrij houden).

Als de dierenarts je geen broomhexine wilt meegeven dan kan je ook nog gewoon bij de drogist Bisolvon drank voor kinderen halen (dat is ook slijm oplossend) hier mag een konijn 2x per dag 0.25 mm hebben. Dit zal je via een spuitje in zijn mond moeten spuiten.

Van een longontsteking kunnen konijnen dood aan gaan, dus let daar op.

Hoe is het nu met je konijn?

aangepast door zembla
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zembla van mijn moeder mag ik niet met Bo naar de DA gaan en daar ben ik redelijk boos over.. Want als het echt een long ontsteking is dan wil ik dat natuurlijk zo snel mogelijk weg halen.. Ik mag er niet heen van mijn moeder omdat ik momenteel geen geld heb, ben echt platzak en volgens mij moeder is z'n consult (heet dat zo?) belachelijk duur en wil ze het niet voor me voorschieten omdat ze in haar woorden 'Al vanaf het begin af aan had gezegd dat z'n beest veel te duur zou worden' dus ik kan niks.. Ik heb nog ongeveer 20 euro en ik wil het met liefde uitgeven aan medicatie.. Maar straks sta ik daar en kost het 40 euro ofzo.. Dan kan ik niks.. Ik baal echt heel erg! Ik wil dat Bo beter word. Hij ademt nachts nu ook heel erg zwaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bel maar even naar de dierenarts, dat is gratis, en vertel dat je wilt komen maar nu geen geld hebt, dan kan je een afbetalingsregeling voorstellen. Dan betaal je nu 20 euro en als het duurder wordt het resterende geld volgende maand of zo, wanneer je het weer hebt.

Misschien kan dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vervelend dat je niet naar de da mag van je moeder

ik ben zelf ook moeder en zou erg boos zijn als mijn kinderen niet met

hun dieren naar de da zouden gaan

maar goed daar heb jij nu niets aan is er niet iemand die jou wat geld

kan lenen in je directe omgeving

of het bij een da op afbetaling kan heb ik geen idee van

ik hoop dat je moeder van gedachten veranderd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is het met je konijn

Is je moeder nog van gedachte veranderd

Het is eigenlijk dierenmishandeling

Als een dier medische zorg nodig heeft en je onthoud hem daarvan

Ik hoop dat het toch nog lukt op een of andere manier

Ik vindt het erg rot voor je

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snot is niet goed, daar moet je echt mee naar de DA. Let wel op dat je een konijnkundige DA uitzoekt, want niet alle DA's weten veel over konijntjes en kunnen soms een verkeerde behandeling voorschrijven.

Tips om nu onmiddellijk aan geld te komen heb ik niet, maar hou er rekening mee dat je in de toekomst nog meer geplande en ongeplande DA-bezoekjes zal moeten brengen. Er zijn mensen die een potje bij houden, en er elke maand wat geld in steken en dit dan bewaren voor de DA-kosten. Misschien een idee om dit in de toekomst ook te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje vervelend dat je niet naar de dierenarts mag. Misschien helpt het als je je moeder een website laten lezen over een konijn met longontsteking? Als je googelt kom je genoeg sites van dierenartsen tegen, misschien kan dat haar overtuigen?

Wat ik dan iniedergeval zal doen is die bisolvon kopen, kan gewoon bij de kruidvat. Dat lost iet wat slijm op waardoor de je konijn weer wat beter zal kunnen ademen. Hou je konijn ook goed warm, dat is erg belangrijk.

Heb je misschien een filmpje van wat hij doet?

Een consult bij de dierenarts zal rond de 50 à 60 euro kosten incl medicijnen. Tenminste bij mijn dierenarts wel.

Hoe gaat het nu met je konijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .