Ga naar inhoud

Wilgentakken in te vriezen?


Lieke en Pip

Aanbevolen berichten

Ik dacht net eventjes een wilgentakje van de knotwilg (langs de sloot) er af te trekken! Toen trok ik helaas de halve boom los. Vond het te schandalig om hem te laten liggen, dus alles in de auto meegenomen :he:

Nu dus een hoop takjes met blaadjes. Kan ik die takjes invriezen om ze langer te kunnen bewaren en vers te laten? Kan dit met de blaadjes eraan?

Ik heb ook al een paar dikke takken in het water gezet om ze van de week in de tuin te plaatsen.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, m'n vriend is er namelijk niet zo blij mee dat de woonkamer bezaait ligt met takken :$ hihi...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de dunne twijgjes gewoon nu geven of in het water zetten en in de loop van de week geven voor de lekker verse blaadjes.

Takken invriezen heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me geen gek idee, wie weet, proberen maar zou ik denken.

Overigens gewoon buiten leggen kan ook, wel in de schaduw en niet beschut tegen regen anders drogen ze uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oepsie.. Hier staat het ook vernoemd op de website:

"Van een bosje takken worden konijnen en andere knaagdieren echt heel blij. Zeer gezond door het hoge gehalte aan ruwe vezels en met name de moeilijk verteerbare ruwvezel zoals lignine.

Een perfecte manier voor het natuurlijk slijten van de tanden, gezond voor het maag darmkanaal en bevorderd het natuurlijke gedrag.

Schoongewassen en kort ingevroren tegen ongedierten. Knaagop heeft deze takken zelf geknipt dus gegarandeerd natuurlijke product zonder mooi maak bewerkingen en zo vers mogelijk. Lekker sappig en gezond.

Bewaar deze takken in de vriezer zo blijven ze vers. Wel even ontdooien voordat het konijn of knaagdier gaat knagen."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .