Ga naar inhoud

Mijn konijn doet anders dan nomaal


sannehenkie

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik kwam vanochtend beneden en ik loop meteen naar mijn konijn (wat ik altijd doe)

Normaal komt hij meteen naar mij toe en is heel druk.

Maar vanochtend niet hij bleef stil in een hoekje zitten.

Ik had de kooi open gelaten en toen sprong hij er uit en liep meteen naar een hoekje en ging daar zitten.

Hij loopt wel door de kooi afentoe.

Hij drinkt wel maar eet niet.

Er is vanochtend wel een heftige omweers bij geweest kan hij daar van geschrokken zijn??

En hij heeft wel vanochten een wortel gegeten (zij mijn vader)

Weten jullie misschien tips wat ik kan doen?

Ik maak me echt zorgen wand het is mijn maatje.

Alvast bedankt

Gr Sanne en Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou hem in de gaten houden en toch proberen om hem wat eten te geven.

trilt hij, of kan je zien dat hij pijn heeft?!

maar als hij te lang niks eet, dan werken de darmen niet goed meer....

Dus in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als een konijn niet eet, moet hij geholpen worden door een DA.

Heb je al geprobeerd om hem iets voor te houden wat hij normaal gesproken superlekker vindt?

Als hij dat niet eet, moet je zo snel mogelijk naar een dierenarts. Daar zal hij medicijnen moeten krijgen zodat hij weer gaat eten ( vaak darmstimulering en evt pijnstilling). Als een konijntje niet eet kan hij doodgaan. Met mijn konijn heb ik het een dag aangekeken en helaas is hij overleden ( wist toen niet hoe gevaarlijk het was).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft hij geen biks of hooi gegeten? Kijk eens of hij nu nog wil eten, zet gewoon van alle dingen die hij krijgt/lekker vind een beetje voor. Als hij echt niet gaat eten is er iets mis en zul je toch even met hem langs de dierenarts moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nu toch proberen om hem wat aan te bieden. Als hij het niet eet, toch naar de dierenarts.

Als konijnen iets lekker vinden, nemen ze het eigenlijk altijd wel aan. Als ze het weigeren is het een teken dat het niet goed gaat met je konijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij het niet eet, toch naar de dierenarts.

Voor alle duidelijkheid: op vrije dagen, in het weekend en 's avonds/'s nachts zijn dierenartsen ook bereikbaar. Op het antwoordapparaat van je eigen dierenarts staat een telefoonnummer van de dienstdoende dierenarts.

Een konijn dat langer dan 12 uur niet eet, komt in de gevarenzone.

aangepast door Suuzi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey allemaal,

Mijn konijn doet gewoon weer normaal.

Ik weet ook niet wat het is.

Hij heeft het wel een keer erder gehad maar toen was hij net als nu aan het einde van de dag weer normaal.

Heel erg bedankt voor all jullie tips.

Gr Sanne en Henkie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .