Ga naar inhoud

Doof?


suzieflap

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een ontzettend lief gecastreerd reutje (hangoor) zitten. De laatste tijd vliegt ie wel eens op je hand af, waarschijnlijk omdat hij ergens van schrikt? Persoonlijk vind ik het nu lastig om het reutje te benaderen, van bovenaf is niet goed en dan schrikt hij nog meer, vervolgens rent hij weg. En van voren vliegt ie op je hand af... Ik had al eerder een topic geplaatst over dit gedrag en volgens velen kwam het doordat hij zich verveelde.

Nou valt mij vooral de laatste tijd op dat het konijn niet op geluiden reageert. Hoe hard de geluiden ook zijn, meneer blijft rustig voor zich uit staren in het niets. Je kunt schreeuwen, stofzuigen, aan zijn hok zitten, nergens reageert ie op. Ik gooide gisteravond voer in zijn bakje en meneer viel het niet eens op! Pas toen ik mijn hand achter hem hield zodat hij nieuwsgierig werd naar mijn hand, draaide hij zich om en huppelde naar zijn voer toe.

Kan het zijn dat mijn reutje doof is? Dat ie misschien wel van je schrikt als je hem aait en daarom wegrent?

En zou ik hier iets aan kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijkste wat ik doe is zorgen dat ze mij op tijd zien, dus even wachten tot hun kopje naar mij draait. Soms even met mijn hand, of met een stokje in het stro rommelen, als ik wil dat ze die kant op gaan kijken.

Verder hebben ze allebei een maatje en zodra die op mij afkomt reageert het dove konijn ook.

Dove konijnen in de natuur overleven het niet: ze horen het geritsel van een vos niet; de vleugelslag van een roofvogel..

Andere konijnen horen wel degelijk, maar negeren me soms: liggen lekker te dutten of ik ben even helemaal niet belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik zou graag mijn voedstertje bij mijn rammetje zetten, maar de dame is enorm pittig en de vorige keer ging het niet zo goed. Ik heb mijn ouders voorgesteld het nog een keer te proberen. Wat ik dan ook zeker van plan ben. Wouter zit vaak maar wat in een hoekje en is niet erg actief, maar dat is niet van de laatste tijd. Ik zou het leuk vinden als het voedstertje hem weer wat vrolijker krijgt!

Hoe kan ik ze het beste koppelen?

Ik heb gisteren Wouter in de ren buiten gezet en het hok van Bambi ernaast, Bambi is wat schrikachtig en Wouter is overenthousiast. Zo ging het de vorige keer ook bij de koppeling, Bambi schoot weg en Wouter er bovenop te bijten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .