Ga naar inhoud

Woensdag is het zover


Emytje

Aanbevolen berichten

Ik ga woensdag eindelijk mijn voedster Aslan laten helpen. Ik heb er serieus al twee jaar tegenaan zitten hikken, maar vanmiddag toch maar de telefoon gepakt en een afspraak gemaakt.

Dit weekend ga ik mevrouw haar haren nog knippen (ze heeft lang haar) zodat ik haar niet naast het medicijnen toedienen ook nog hoef te kammen. Dat lijkt mij al schelen.

Ik vind het serieus dood en dood eng, maar het moest er toch echt van komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik die 2 apart zet eten ze beiden niet , als madam meneer kaalplukt laat hij het gewoon toe. ze kunnen niet zonder elkaar , en vindt het sneu dat ze dan beiden de dupe zijn. na de operatie komen ze bij elkaar te zitten , al dub ik of ik meneer niet eerst even op een afstandje laat...

zal maandag even een scala aan lekkers halen wat ze niet weerstaan kan , en dinsdag heb ik vrij gevraagd en hoop dat ze dan eet :P.

hoe oud is die van jou paula?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ze is 13 maanden

ik heb ze s avonds wel samen los maar moet er constant bij zitten

want als zij gaat rijden reageert de ram geiriteerd en zit hij er haar achterna

ik vegrijp ze allebei hoor maar zal blij zijn als het maandag is

en ook ik zal zorgen voor lekkere dingen voor haar

maar zal wel dwangvoeren worden denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt ook niet zo heel gezellig nee.

Ik heb hier eigenlijk altijd wel lekkers voor ze in huis, dus dat hoef ik niet speciaal te gaan halen. Dwangvoeding is er nog aangezien haar man vorige week verstopping had, dus dat kwam 'goed' uit.

Hier zit Aslan ook heel erg veel bovenop haar mannetje. Zijn nek is al erg kaal erdoor, maar voor de rest reageerd hij eigenlijk wel redelijk rustig. Alleen heeft hij deze week besloten dat het payback time is. Hij doet het dus gewoon terug!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks!

Is ze bij jou alweer flink opgeknapt?

Het is allemaal goed gegaan. Ik heb haar om half 4 alweer op mogen halen. Ze heeft wat paardenbloembladeren gegeten en ik heb haar eigenlijk vrijwel meteen weer bij haar vriendje gezet. In eerste instantie was dat niet mijn bedoeling, maar ze trokken zo erg naar elkaar dat ik ze weer bij elkaar heb gezet. Hij ging haar ook wassen, dus dat zit wel goed.

Mevrouw heeft voor de zekerheid wel een heel mooi groen rompertje aan. Zo'n ding speciaal voor konijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze heeft een rompertje aan, dus ze kunnen er niet bij. Ze deed ook een beetje raar in haar alleentje (en haar maatje ook trouwens) en dat was voorbij toen ze weer bij hem zat. Ik hou het voor de rest goed in de gaten hoe ze tegen elkaar doen en mocht hij te lomp tegen haar doen, gaan ze alsnog uit elkaar.

Ik zie dat het rompertje ook op de site van de kliniek van Wilhelminapark te zien is.

aangepast door Emytje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een handig ding.

Ik heb daarnet even naar de wond gekeken, maar het is echt hartstikke klein naar mijn idee! Afgelopen februari hebben we ook een caaf laten sterilliseren. Zij was open vanaf het borstbeen tot het schaambot zeg maar. Behoorlijk dus. Ik dacht dat Aslan ook zo open zou zijn, maar daar hebben ze dus minder ruimte voor nodig gehad. Gelukkig maar, want dat lijkt me ook beter voor het herstel.

Het gaat nog steeds goed met Aslan. Ze eet goed, poept, plast en ze stribbelt heel erg tegen met het geven van de pijnstilling en antibiotica. Hoe lang zijn jullie door gegaan met pijnstilling geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ PaulaW: Fijn dat ze weer samen zitten! Reageren ze nu ook anders nu ze weer saampjes zitten?

Het is dus echt kliniek afhankelijk of je ab moet geven of niet. Ik bel vandaag of morgen wel even naar de kliniek hoe het zit met de pijnstilling. Ik kan me niet meer herinneren wat de assistente daar nu over zei. Het moest wel 2x op een dag gegeven worden, maar hoe lang dat weet ik dus niet meer. Lekker slim.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gompys gedrag is een verschil van een dag en een nacht

ze stond de hele dag op de ram te rijden en beet zich

echt in hem vast

tot nog toe liggen ze heel lief samen zoals voor dat ze geholpen werd

mijn da zegt altijd pijnstilling geven zolang ze pijn hebben

je krijgt zoveel info als je ze gaat halen dat kan je niet allemaal

onthouden toch

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee daarom heb ik ze daarnet maar gebeld. Het was beide voor 3 dagen, dus dan doe ik dat. :)

Dat rijgedrag had Aslan ook. Fable is ook helemaal kaal achterin zijn nek. Je ziet zo zijn roze velletje. Zo sneu.

Was er bij je voedster nog iets afwijkends aan de baarmoeder te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet aan de baarmoeder die zag er keurig uit

er was wel iets anders wat mijn da vreemd vond

en in 20 jaar nog nooit meegemaakt had

toen ze haar buikje opensneed liep er vocht uit haar buikje

dit hoort niet en mijn da zei ik weet echt niet of dit goed of fout is

dat vind ik wel een beetje eng zeker omdat zij zeer kk is

en altijd een oplossing voor alles weet

ik moet haar nu goed in de gaten houden en mocht ik iets afwijkends merken

moet ik gelijk komen met haar

rijd die van jou nu nog of is het ook over

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel schrikken zeg! Daar zou ik ook niet gerust op zijn. Oogde ze ook niet ziek ofzo?

Tot nu toe heb ik geen rijgedrag meer gezien, maar het is ook nog pas sinds gisteren. Stress zal ook nog wel meespelen en ze zal zich ook nog wel raar voelen van de narcose. Of het echt minder is, durf ik dus pas over een paar weken te zeggen. Aslan had echt om de zoveel tijd dagen tot weken last van haar hormonen. Dan een paar weken niet en dan dus weer een tijdje wel. Zeker het laatste half jaar is dit heel erg geworden. Vandaar dat ik toch maar de knoop had doorgehakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .