Ga naar inhoud

JR FarmGrainless Complete Dwergkonijnen


Aly456

Aanbevolen berichten

Ik vind net dit voer op Zooplus, zou het wat zijn? Ik zet hieronder de samenstelling neer:

Passend en natuurgetrouw mengsel voor dwergkonijnen van grassen, aromatische kruiden, heerlijke bloemknoppen en vitaminerijke groenten, tot 100% vrij van granen en granenbijproducten.

Het knaagdierenmengsel bestaat uit vele grassen, kruiden, bloemen en groenten. Grainless is bijzonder kaliumarm en ondersteunt met zijn natuurlijke hoge ruwe vezels de tandslijtage en de spijsvertering. Daarnaast is Grainless Complete rijk aan vitaminen, waardevolle sporenelementen en het voordeel aan onverzadigde vetzuren uit verse lijnzaad, venkel en nigelle. Er is afgezien van kunstmatige kleurstoffen, aroma's en genetisch gemodificeerde ingrediënten. Het knaagdierenvoer is ook vrij van suikerrijke ingrediënten, pulp en gries.

Samenstelling:

thimothee, spoelgrassen, veldbeeemdgras, smalle weegbree, rode klaver, beemdlangbloem, vrouwenmantel, erwtenvlokken, blokjes wortel, veldbonenvlokken, blokjes pastinaak, blaadjes pepermunt, venkel, blokjes appel, lijnzaad, paardenbloemblaadjes, blokjes rode biet, brandnetelblaadjes, kamille, nigelle, Vitamine

Additieven:

vit. A 10.000 i.E., vit D³ 1.000 i.E., vit. C 250 mg, vit. E 40 mg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rode klaver werkt gasopwekkend en staat daarom op de onveilige lijst.

Verder staat er 'tot 100% vrij van granen en granenbijproducten' dus het is niet 100% vrij van granen en graan bijproducten.

Verder zie ik geen analyse en vind ik het voer te prijzig.. 44,49 euro voor 15 kilo..

Ook 'vergeet' zooplus vaak een aantal ingredienten en/of toevoegingen erbij te vermelden, waarom ik eigenlijk niet meer blindelings op hun info af durf te gaan.

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb hem niet besteld, wel een met volgende samenstelling:

Luzerne, maisextrudate, vitaminepellets (Tarwe, tarwezemelen, zonnebloemmeel-schrot, groenmeel, haver, maltkiemen), maisvlokken, mais, akkerboonvlokken, tarwe, Johannisbrood, wortelen, tarwe gepopt, zonnenbloempitten, erwtenvlokken, prei) als extraatje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die supreme Gerty die op die site staat lijkt me wel wat... voor de caaf :whistle2:

Ik bedoelde eigenlijk de gedroogde kruiden/groenten. Ze hebben bijvoorbeeld rode bieten ruiten (type 'ruit' in het zoekveld op die site) en heel veel soorten pellets (type 'pellet' in het zoekveld op die site).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, heb hem niet besteld, wel een met volgende samenstelling:

Luzerne, maisextrudate, vitaminepellets (Tarwe, tarwezemelen, zonnebloemmeel-schrot, groenmeel, haver, maltkiemen), maisvlokken, mais, akkerboonvlokken, tarwe, Johannisbrood, wortelen, tarwe gepopt, zonnenbloempitten, erwtenvlokken, prei) als extraatje.

In deze mix zitten best wat dikmakers, dus echt met mate geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .