Ga naar inhoud

plotseling overleden


Niesuh

Aanbevolen berichten

Gister middag rende Droopy van haar hok de ren in en zat lichtelijk heen en weer te wiebelen. Ik zag meteen dat het niet goed zat en heb haar opgepakt waarbij de helemaal tegen me aan kwam liggen. Ik voelde hele lichte spierspanningen in haar achterpootjes en haar ademhaling was heel langzaam en rustig.

Af en toe tilde ze ineens haar kopje op en probeerde (niet langer dan 2 sec.) weer actief te doen maar dit lukte niet. Na maximaal 20 minuten is ze overleden.

Diezelfde middag is me niks opgevallen en zat ze nog gezellig met balletjes te gooien en met me andere konijn te spelen.

Ik ben er kapot van..Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiebelen is volgens mij een symptoom van E.C. Ik zou voor de zekerheid panacur pasta halen bij de dierenarts en is het niet E.C. dan kan ontwormen nog geen kwaad (voor het andere konijn, of had je er geen konijn bij zitten?)

http://www.dierenkliniekwilhelminapark.nl/dierinfo/konijn/cuniculi.html

aangepast door Leonie85
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat ontzettend vervelend en naar zeg... Hoe oud was Droopy? wat je beschrijft is echt hoe het laatste vechten van een konijntje wat sterft. Ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om hem bij je te houden als hij dat prettig vond.

Hoe heeft droopy de afgelopen dagen/dag gegeten? hoe voelde zijn buikje? Kan hij ergens van gesnoept hebben wat niet zo goed voor hem is?

Heel veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

het verhaal lijkt wel een beetje op dat van Kanina

die was s'ochtends ook lekker aan het spelen en eten toen ik om een uur of 14:00u buiten keek deed Zo ook zo raar

ben toen naar de dierenarts gegaan maar onderweg was ze al overleden.

haar ademhaling was ook heel rustig en af en toe probeerde ze nog te lopen maar viel dan om.

heel veel sterkte met het verlies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze was ongeveer 9 jaar, en heeft gewoon goed gegeten en haar buikje voelde ook normaal. Ze kan nergens van gesnoept hebben dus dat kan het ook niet zijn.

Ik wilde indd niet dat ze onderweg zou overlijden dus heb ik haar bij me gehouden omdat ik het al aan zag komen. Ik heb er inderdaad nog een ander konijntje bij die nu alleen zit. Hij eet en drinkt goed en speelt zelfs af en toe, maar ben bang dat hij eenzaam wordt en droopy teveel mist.

Klinkt indd hetzelfde als Kanina, enig idee wat de reden was van haar overlijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gelukkig is 9 wel een mooie leeftijd voor een konijn! fijn dat ze in ieder geval lekker dicht tegen jou aan heeft mogen liggen haar laatste momenten! ik kan je verder niet echt wijzer maken maar wil je wel sterkte wensen met het verlies van je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een hartaanval, 9 is niet piepjong meer dus zo iets zou kunnen. Heel veel sterkte met het verlies en hou het andere konijntje goed in de gaten. Ik heb het zelf ook meegemaakt dat mijn voedster heel plotseling is overleden en ik nog helemaal niet aan een ander konijn toe was. Uiteindelijk is er toch vrij snel een nieuwe dame uitgezocht in het asiel omdat mijn overgebleven ram echt wegkwijnde, denk aan niet eten en lusteloos in het hok rondhangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 9 jaar is niet meer piepjong en zoals je het hier schrijft denk ik dat je konijntje een beroerte gekregen heeft.

Gelukkig was je bij haar, dat voelen ze toch hoor. Voor jou schrikken maar voor haar de opluchting dat ze niet alleen was.

Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .