Ga naar inhoud

Bindi wordt gecastreerd


Gijssie

Aanbevolen berichten

Dat is vreemd! Net of het tuutje te klein is van de spuit...

Wat een gedoe!

ROBIJN had destijds een andere pijnstiller die ze heel lekker vond...

Ligt ze zoals Robijn lag na de castratie?

DSCN0979_541Gecomprimeerd.jpg

DSCN0980_540Gecomprimeerd.jpg

Goed dat je Gijs bij haar weg hebt gehaald. Ze heeft haar rust hard nodig nu!

Laten de honden haar ook een beetje met rust?

Fijn dat ze eet!

En dat ze ook wat ontlasting heeft gehad.

Misschien ook wel wat blindedarmkeutels waar ze geen moed voor had om die zelf op te eten.

Ben jij vrij vandaag?

STERKTE met je patiënt!

Nee ze ligt niet zoals Robijn. Bindi ligt meer op haar zij en dan languit.

De honden kunnen ook niet bij haar want ze zit op mijn slaapkamer op zolder.

Ze zit nu toch wel te knarsetanden en ze nam ook niet veel groente. De keutels zagen er wel al iets beter uit.

De DA assistente belde net en aan haar ook verteld dat ze wel knarsetand, dus mocht ik nu nog een keer extra pijnstilling geven. Met dit nieuwe flesje ging het wel goed dus dat was wel fijn. Ze heeft alleen wel mijn spuitje kapot gebeten.

Nu ik dit aant typen ben wordt het knarsetanden al iets minder geloof ik.

En ik ben vandaag vrij, de hele week gelukkig. Ik wist van te voren dat dit best pittig ging worden dus heb het zo gepland dat ik niet hoefde te werken.

De wond zag er ook mooi uit, heb ik meteen even naar gekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Fijn dat het knarsetanden minder wordt!

Goed dat je gebeld hebt!

Heb je nog een extra spuitje? En krijg je die pijnstilling er een beetje in?

Fijn dat je vrij hebt kunnen plannen deze week!!!

Het is voor voedsters zeker een grote operatie. Kan je ook wel zien op mijn foto's. Roosje (bleek dus een rammetje te zijn) was tegelijk met Robijn gecastreerd en hij was alweer druk in de weer zoals je ziet, zij ligt daar zo ziek en zielig...

Goede idee om Bindi op zolder bij je te houden!

Is Gijs ook zielig alleen?

Sterkte verder!

aangepast door roosjerobijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het knarsetanden is ongeveer een uurtje weggeweest en ze eet nu ook niet meer.

Ik heb de DA maar weer gebeld en die wil haar toch even zien.

Ik ga dan meteen vragen of ik andere pijnstilling kan krijgen want volgens mij helpt deze niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:bounce:ze heeft weer gegeten. Ik zetten haar reismandje in het hok om naar de DA te gaan en mevrouw begon ineens vrolijk hooi te knabbelen.

Ze is ook weer meer aan het bewegen. Ik heb met de DA overlegt en we kijken het weer even aan anders krijgt ze weer stress van het reizen.

Ik ben wel nog wat pijnstillers gaan halen voor de zekerheid. De DA vond het geen goed idee om nu over te stappen op een andere pijnstiller dus kijk ik nog even hoe het gaat met deze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke heb je nu dan? Novacam of Metacam? Die vind ik persoonlijk beter dan Carprofen.

Ik heb nu nog steeds de carprofen omdat de dierenarts liever niet 2 verschillende pijnstillers wilde gebruiken.

Ik ben dan ook weer zo'n muts die niet durf te zeggen "geef nou maar gewoon metacam of novacam". Maargoed ze heeft nu alweer een paar x hooi gegeten dus dat gaat iig weer goed. En knarsetanden doet ze nu ook niet meer (even afkloppen)

We moeten wel de wond goed in de gaten houden zei de DA. Ze heeft gisteren een prik met AB gehad die 24 uur zou werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel. Ik zit echt te prutsen met die pijnstillers. Ik heb haar met 1 hand vast en met de andere hand geef ik dan de medicijnen. Maar ze schud dan onwijs met haar hoofd en maakt grommende geluidjes. Daarna wil ze ook echt niets meer van me weten. Als ze zo met haar hoofd schud krijg ik dat spuitje er ook haast niet in, maarja we prutsen wel gewoon verder. Oefening baart kunst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vannacht is heel goed gegaan. Ze eet nog steeds veel hooi. En heeft ook al een paar keer biks gegeten.

Vanmorgen weer de pijnstilling gegeven, maar dat vind ze nog steeds niks. Ze heeft weer een spuitje kapot gebeten. Ik doe het spuitje aan de zijkant in haar mond, maar zodra ik dat doe draait ze haar hoofd om het in het spuitje te bijten en vandaag had ze ook mijn hand te pakken. En ze heeft ook fijn over me heen geplast. Maar verder is het een schatje hoor :mdr:

Mijn moeder helpt me wel met medicijnen geven, maar die heeft haar achterpoten vast anders schopt ze zich los.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och heden wat een toestanden hihi zie het alhelemaal voor me!

Het is ook zo'n grote Nijn! Alleen al om vast te houden.

Heb je nog genoeg spuitjes op voorraad?

Robijn bijt ze ook heel venijnig kapot, TYGO niet! Die krijgt twee keer per dag medicijnen en likt zo lief de spuit leeg!!!!:love:

Is het vandaag overdag ook goed gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och heden wat een toestanden hihi zie het alhelemaal voor me!

Het is ook zo'n grote Nijn! Alleen al om vast te houden.

Heb je nog genoeg spuitjes op voorraad?

Robijn bijt ze ook heel venijnig kapot, TYGO niet! Die krijgt twee keer per dag medicijnen en likt zo lief de spuit leeg!!!!:love:

Is het vandaag overdag ook goed gegaan?

Hihi ik moet er ook wel om lachen hoor naderhand.

Ja het gaat echt heel goed ze eet lekker en wil iedere keer ondersteboven gaan liggen. Ze zit nu weer biks te eten. Hoe lang heb jij Robijn pijnstillers gegeven. Mijn DA zei 1 a 2 dagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poeh moeilijk te herinneren ze is bijna 5 jaar geleden gecastreerd.

Ik geloof dat ik voor 3 dagen heb gekregen, maar dat ze zei dat 2 dagen geven misschien wel genoeg was. Geloof dat ik ook niet langer hoefde geven dan 2 dagen...

Ik heb ze wel keurig 11 dagen binnen gehouden. Toen ben ik met ze voor controle naar de DA gegaan. Roosje bleek nog iets niet goed te hebben. Zwelling heel donker weet ik nog en dat heeft de DA met handen open gemaakt en uitgedrukt ofzo.

Met Robijn was alles goed.

Thuisgekomen mochten ze weer naar buiten.

Dit is allemaal geweest in de tijd dat ik veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder van konijnen wist als nu.

Toen hadden ze ook nog geen ren ofzo enkel het onder en bovenhok... Wist niet beter jammergenoeg.

Wat heerlijk dat het nu zo goed gaat met Bindi!

Laat ze jou wel een beetje slapen?

En hoe gaat het met Gijs helemaal alleen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke dus bij jou was het ook niet zo lang. Ik heb gisterenochtend de laatste keer pijnstillers gegeven omdat ze echt zo boos word en daarna nog een tijd gestressed was. Nu zonder pijnstillers eet ze nog steeds heel goed.

Ik zat er een beetje mee wanneer ik haar weer bij Gijs moet doen omdat ik ook volgende week weer moet werken. Maar we hebben besloten om haar pas de 30 april naar buiten te doen. Ik moet ze natuurlijk opnieuw koppelen en wil dan zeker weten dat de wond al aardig genezen is. Na de 30ste ben ik ook weer ff vrij dus genoeg tijd om ze in de gaten te houden.

Gijs zit nu wel dus helemaal alleen. Hij eet wel iets minder dan normaal maar ik vind nog wel genoeg keutels en mooie keutels. Ik vind het wel heel zielig voor hem dat hij helemaal alleen zit nu. Maar ik ga vaak bij hem kijken en als de hondjes de tuin in gaan komt hij ook altijd ff kijken. 's avonds wil hij altijd ff naar binnen, dus dat mag hij ook gewoon, wel met de deur open want hij vind het leuk om vanuit de keuken door de kamer zo de tuin in te racen :mdr:

Overdag lig hij eigenlijk alleen maar te luieren in zijn nachthok zoals hij altijd doet.

Ik ben wel blij als ze straks weer samen zitten en alles gewoon goed gaat.

aangepast door Gijssie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dathet zo goed gaat met Bindi!

Zou ik dan maar mooi zo laten zonder pijnstilling!

Je hebt groot gelijk dat je haar (mits dat voor haar ook vol te houden is!) 30 april weer buiten zet.

Heeft ze het op zich naar haar zin bij jou op de kamer?

Kan jij er wel gewoon van slapen?

En sloopt ze niets ofzo?

Heeft ze het niet te warm?

Ja zielig hè voor Gijs! Je kunt hem ook zo moeilijk uitleggen dat Bindi er gewoon nog is en dat ze snel bij hem terugkomt!

Je weet niet wat er in zo'n koppie omgaat.

Gezellig dat hij zo bij jullie binnenkomt 's avonds. Lijkt me alleen wel koud met de deur open!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dathet zo goed gaat met Bindi!

Zou ik dan maar mooi zo laten zonder pijnstilling!

Je hebt groot gelijk dat je haar (mits dat voor haar ook vol te houden is!) 30 april weer buiten zet.

Heeft ze het op zich naar haar zin bij jou op de kamer?

Kan jij er wel gewoon van slapen?

En sloopt ze niets ofzo?

Heeft ze het niet te warm?

Ja zielig hè voor Gijs! Je kunt hem ook zo moeilijk uitleggen dat Bindi er gewoon nog is en dat ze snel bij hem terugkomt!

Je weet niet wat er in zo'n koppie omgaat.

Gezellig dat hij zo bij jullie binnenkomt 's avonds. Lijkt me alleen wel koud met de deur open!

Volgens mij heeft Bindi het hier wel naar haar zin. Ze maakt veel bunnyflops. Ik vergat helemaal te zeggen dat ik vanmiddag toch even langs de DA ben geweest omdat er een klein bobbeltje op het uiteinde van de wond zat. Ik denk dat ik na Bo een beetje panisch ben geworden want het was gewoon het uiteinde van de hechting waar de huid een soort van dubbelgevouwen was ofzoiets. Niets ernstigs in ieder geval.

Of ik kan slapen is verschillend, vannacht was ze veel aan het bewegen en dingen aan het slopen dus heb ik niet goed geslapen. de nacht daarvoor was ze juist heel rustig. Ik ga zo slapen dus we zullen het zien.

Te warm heeft ze het volgens mij niet. Haar oren voelen nooit echt gloeiend. als ze aant bewegen is zijn ze iets warmer. Ik heb ook geen verwarming aan boven en het rooster van mijn raam staat regelmatig open.

Ik moet haar nu alleen wel weer even in de gaten houden met plassen, want vanavond kreunde ze heel zachtjes met plassen en plaste ze in een keer heel veel. Ik weet niet of dat nog van de operatie kan komen? Haar plas zag er wel normaal uit.

En ja Gijs is een beetje zielig nu, maar hij maakte vanavond weer een paar binkies door de kamer heen, dus hij is nog wel vrolijk. En ja dat is erg koud haha. Maar voor Gijs hebben we dat wel over. Hij blijft ook niet de hele avond binnen hoor. Hij komt ff alles af snuffelen en wat rare sprintjes trekken en dan is meneer weer vertrokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi zie het helemaal voor me die lieve Gijs!!!

Heb je Bindi los lopen?

En plast ze keurig op de kattenbak op jou kamer?

Robijn heeft het altijd te warm binnen. Dan gaat ze liggen en schud ze met haar koppie op de hartslag zeg maar.

Fijn dat het niets ernstigs was!!! Ben jij ook weer gerust gesteld!

Ga je verder nog voor controle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja Gijs is echt een lieverd.

Bindi loopt niet los we hebben een stukje voor haar afgezet met een hekje. Er zijn te veel snoeren in mijn kamer.

En je gelooft het niet zo onzindelijk als ze eerst was zo zindelijk is ze nu. Bindi plaste voor de castratie echt alles onder. Er zat zelfs plas tegen het dak en de zijkanten van het hok. Nu plast en keutelt ze keurig op de bak.

Dat wat je zegt over robijn heeft bindi de eerste dagen ook wel gehad, maar nu niet meer eigenlijk.

Ik hou ff dat plassen in de gaten, maar voor de wond hoef ik niet meer terug voor controle. De DA vond het er prachtig uitzien en ze was er goed aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je daarmee?

Goed dat je een stukje af hebt gezet voor haar. Ik dacht al gaat dat zomaar goed?

Wat heerlijk dat ze nu zo zindelijk is!!!

Houden zo!!!

Wat heb je op de vloer? Vloerbedkking of een gladde vloer?

Met "goed aan" bedoel ik levendig, een goede temperatuur, de wond was mooi aan het genezen, geen breukjes in de wond (zoals hij het noemde). En van mij hoorde hij natuurlijk dat ze thuis goed at en ook levendig was.

Op de grond heb ik zeil wat ik voor Gijs zijn binnenverblijf had gekocht. Maar mevrouw vind het nogal leuk om daar aan te knagen, dus daaroverheen ook nog handoeken en schapenvachtjes. Op het laminaat vind ze het eng.

Ik heb vandaag toch even de DA gebeld over dat plassen. Hij denkt dat het door de operatie komt maar gaat het niet weg moet ik volgende week wat urine langsbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even een update. Met Bindi gaat het nog steeds goed met eten en drinken. Ze maakt nu tijdens het plassen geen geluidjes meer maar doet nu wel iets vaker wat kleinere plasjes, wat ook weer op een blaasontsteking kan duiden. Nou ja ik weet het niet meer hoor. Ik wordt soms gek van mezelf hihi. We kijken het nog even aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfffffffffffff........ daar heb ik ook een handje van!

Je let op een gegeven moment ook overal op hè? Ik tenminste wel! Hoop dat het vanzelf weer normaal wordt!!!!

Robijn plast steeds overal in de ren ook zo raar, maar dikke plassen!

Haar ontlasting is ok vreemd (klein, veel haren erin, kettingkeutels... gisteren hele grote klonten diarree, vannacht weer heeeeeeeeeel veel goede keutels, nu weer kleintje en rare en toen zat ze net in een hoekje in de ren met een borrelende buik...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nou gelukkig ben ik dus niet de enige. Bindi's keutels zijn goed, maar Gijs loopt ook al een tijdje te vervelen met zijn keutels. Dan weer klein, dan weer groot, dan weer blindedarmkeutels.

Ik hoop dat het bij robijn niets is, maar klinkt inderdaad ook niet heel fijn.

Zou het misschien met het verharen te maken hebben die kleine keutels. Gijs is nog steeds niet helemaal door zijn verharing heen, en ik heb echt al zoveel haar van hem afgeborsteld iedere keer. Ik weet niet hoe dat bij Robijn zit, verhaart ze erg? Ik zou het anders ook niet weten. Dat verklaart dan weer niet de diarree en het plassen pfff zo moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja heeft vast met verharen te maken. Robijn heeft een dubbele vacht en moet helemaal geplukt worden en dan komen er teilen vol met haar vrij! Ze poetsen elkaar en zichzelf heel erg.

Gisteravond toen ik met brokken kwam na de groente sprong ze in het onderhok en ging daar in een hoekje zitten met een borrelde buik. Wilde niet eten. Vervolgens ging ze nog eetrap op en uiteindelijk ging ze wel eten gelukkig. Vanmorgen zagen de keutels er wel aardig nor,aal uit. ! klein donder plasje lag er. Is vast donker van de wilgentak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .