Ga naar inhoud

Enten 28 mei te laat?


carpediem2010

Aanbevolen berichten

Hier in de buurt is 28 mei nog een entdag, daar wil ik naartoe.(nieuwe vaccin)

Heb een konijn van 3 maanden en 1 jaar, en zijn nog nooit geent.

Ik heb ze net, en eentje had al veel stress, dus wil nog even wachten met weer in de auto en naar dierenarts etc.

Maar ben ik dan nog op tijd? Of al veel risico op die ziekte?

Alvast bedankt, groetjes Eline

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst naar je omgeving kijken.. Waar woon je? Zijn daar veel VHS/myx uitbraken? Zijn er wilde konijnen/hazen in je omgeving? Heb je veel vliegen/muggen? etc etc.

Maar een konijn met veel stress enten, zou ik persoonlijk niet doen.. Zieke konijnen zou ik ook niet enten. Dit omdat er dan meer kans is op bijwerkingen. In het ergste geval zou dit voor overlijden kunnen zorgen..

aangepast door Nicky_the
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen wilde konijnen en hazen in omgeving. Muggen en vliegen ook niet echt, woon midden in een woonwijk.

Dat mannetje is 3 weken terug gecastreerd, en at toen heel moeizaam een week, ik heb hem ook nog maar een maand.Ben een beetje bang dat het weer zo stressvol is, maar ook bang dat eind mei te laat is, dat ze een ziekte krijgen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij 3 weken terug gecastreerd is, vind ik persoonlijk het erg snel om hem nu al in te enten.. Ik zou dan liever nog even een paar weken wachten inderdaad..

Maar waarom kan het niet eerder als 28 mei? Zelfs de oude enting kon in dit soort individuele gevallen later gegeven worden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .