Ga naar inhoud

Witte uitvloeiing uit ogen en neus, wat kan ik doen?


JuliaW

Aanbevolen berichten

Het konijntje van mijn zus heeft al langere tijd (langer dan een jaar) last van natte oogjes (eerst 1, nu beiden), en dit is ook steeds erger geworden. Hij heeft er een tijd geleden medicijnen voor gekregen, maar daar kreeg hij darmproblemen door waardoor hij doodziek werd. Mijn zus heeft toen in overleg met de dierenarts besloten te stoppen met de medicijnen. Vorig weekend zag ik echter dat hij ook wit slijm uit zijn neus had, en dit is deze week ook erger geworden. Mijn zus neemt hem a.s. dinsdag mee naar de dierenarts als het niet beter/ erger is geworden, maar ik heb beloofd op hem te letten en te kijken wat ik zelf voor hem kan doen aangezien ik nu bij m'n ouders ben het weekend (waar het konijntje staat) en zij zelf niet. Ik vraag me dus af of er iets is wat een beetje helpt, vooral om het schoon te houden want z'n haren zitten ook helemaal vastgeplakt. En ik heb ook een keer gehoord over dat stomen zou helpen bij snot, maar ik weet niet of dit wel snot is..? Heeft iemand een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat je voor zn neus kan doen, maar voor zn oogjes kan je altijd met lauw water een beetje het ergste vuil weghalen. En zoals ik al eerder deze week aan iemand adviseerde wiens konijn last had van zn ogen, kamillethee. Water koken, zakje kamillethee er in en dat dan af laten koelen. Bij sommige konijnen werkt dit voor de ogen rustgevend en het is niet schadelijk.

En verder weel succes. Hopelijk wordt het niet erger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Traanoog heeft vaak ook te maken met gebitsproblemen, dus ik zou de tanden laten checken

Heb er hier een die traant sinds winter en toen ook zijn 2e oog

Heb water laten koken en afkoelen en met een spons de oogjes afgedept richting de neus

Ik doe het nu ongeveer 2 weken en de 2e oog traant al een week niet meer, helemaal droog

De 1e oog lijkt sinds gister/vandaag te zijn gestopt

Op advies van een fokker heb ik gister een warme theezakje tegen de traanbuis gehouden en met lauw water afgedept en nu traant hij opeens niet meer.. ik blijf zijn oogje nog een weekje aankijken en afdeppen anders toch maar een zalfje halen bij de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel twee konijnen met ernstige snot. Ik doe ook water met een beetje zout in zn neusje en maak met een wattenschijfje zn ogen schoon met afgekoeld gekookt water. Ik stoom ook met kamille. Verder druppel ik met colloidaal zilverwater. Ook gebruik ik terra-cortil (gevonden op de site van de wilhelminaparkkliniek, en toevallig hadden we dat spul in huis voor onze hond) voor de ogen/neus; Maar dat hoeft natuurlijk niet als het nog niet zo ernstig is. Bij die van mij zijn de oogleden helemaal opgezwollen en korsten op de neus.

Mag ik hier gelijk een gerelateerde vraag stellen? Als ik er een apart topic voor moet starten, dan hoor ik het wel.

1 nijn heeft al twee weken ernstige snot. Gelijk weggehaald van mn andere nijnen. Maar nu heeft nummer twee het sinds een paar dagen ook, en ook gelijk ernstig. Nummer 1 heb ik toen binnengehaald, die zit in een doos in de kamer. Mijn vraag is: Mag ik nijn 2 nu erbij zetten, aangezien ze nu allebei snot hebben? Of blijven ze elkaar dan aansteken, mocht het met de een wat beter gaan dan de ander? Nijn 2 zit dus nog buiten, maar dat is een beetje lastig met verzorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen de da gebeld, moest toch weer medicijnen hebben en volgens hem mogen de nijnen bij elkaar. Ik dacht dat ze superblij zouden zijn om elkaar weer te zien, want t waren heel goede maatjes, maar ze zitten nu al een half uur bij elkaar en hebben zich nog niks van elkaar aangetrokken. Rare beesten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .