Ga naar inhoud

DA's in provincie Zeeland die steriliseren


Jikke

Aanbevolen berichten

Vrees dat ik er toch aan moet gaan geloven.

Betty heeft Bongo zo te pakken genomen een paar dagen geleden (uiteraard 's nachts ze weten het wel uit te zoeken) dat Bongo nu al dagen apart zit.

Ik kwam 's ochtend aan bij de ren en ze was nog steeds bezig met opjagen en erop rijden. Bongo was uitgeput en op 3 poten schuur plekken van het feit dat hij heeft proberen weg te komen met een behoorlijk konijn op hem.

Zijn poten genezen heel goed (overdag op gras en 's nachts in grote bench met schuilhok in de ren bij de anderen was ook gelukkig heel oppervlakkig.

Echter dit wil ik niet nog eens hebben. Heb 2 opties denk ik. Ze is elke 2 á 3 weken nestjes aan het bouwen (heb ze nog niet zo lang natuurlijk dus is nog wat gok werk) maar als ze klaar is met haar gedrag dan begint ze weer.

Eerste optie is terug naar opvang. Heb 2 rammen dan die het samen uitstekend hebben. Echter ik wil haar niet kwijt

Dus tweede optie: haar laten helpen.

Ze pakt alleen Bongo en heeft totaal geen interesse in Lobbus. Bongo en Lobbus zijn al heel gehecht aan elkaar. Er is nu Bongo in de bench zit ook totaal geen agressie te vinden alleen maar snuffelen en elkaar proberen te wassen.

Wie weet er dierenartsen in de Provincie Zeeland (zeg maar zuid beveland ongeveer of richting Bergen op Zoom) die voedsters willen helpen en wat ze ervoor vragen?

Ik ga ook nog een rondje bellen over welke narcose en prijs enz. Maar soms is hier ook veel ervaring aanwezig.

Waar moet je voor de rest op letten? Rammen is zo makkelijk die laat ik helpen en geef ik een schoon hok en komt wel goed. Met een voedster totaal geen ervaring aanwezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn voedsters bij DAP Walcheren laten helpen (http://www.dapwalcheren.nl/) is misschien wat ver voor je, maar ik heb er wel heel goede ervaringen mee.

Ik heb even m'n mails terug gezocht en ze gebruiken injectie narcose en gas anasthesie en liggen op een warmte mat, na de operatie worden ze weer wakker gespoten. Voor de operatie krijgen ze pijnstilling, antibioticum en een middel tegen misselijkheid ingespoten en je krijgt pijnstilling mee. De kosten waren €90 daar komt narcose en pijnstilling nog bij en dat gaat op gewicht, na ongeveer 10 dagen een controle of alles goed geneest is wel inbegrepen.

Ik heb er echt hele goede ervaringen mee. Na de castratie waren ze binnen anderhalve dag al zo aangesterkt dat ik ze wel weer naar buiten moest doen(had kooien geleend, maar die waren heel klein en ze begonnen te vechten toen ik ze samen in één kooi zette om te verschonen).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf niet zo'n goede ervaringen met Ter Gouwe maar dat is niet op het gebied van konijnen. Mijn eigen DA doet echter alleen castreren dus vandaar dat ik naar een andere DA op zoek ben.

Walcheren is wel wat verder maar wat nodig is dat is nodig. Voordat ik bij mijn DA ben moet ik ook een half uur rijden dus afstand komt niet zo heel nauw. Weet dat er in goes ook een grote praktijk is maar of die dus konijnen behandeld? Hoop op nog meer ervaringen en eventueel prijzen. Ik ga niet over 1 nacht ijs. Prijs is wel belangrijk (helaas!!!) maar manier en ervaring nog veel belangrijker. Wil mijn konijn enorm graag levend terug!!!

Overigens: mijn DA heeft wel hee lveel ervaring met fretten steriliseren. Gaat dit eigenlijk ongeveer hetzelfde? In dat geval durf ik het wel te vragen of ze het willen doen voor mij. Ik bedoel dan hetzelfde met manier van narcose toe dienen en tijdens narcose snel afkoelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je met steriliseren bedoelt het laten castreren van een voedster? Want ik denk dat het je niet gaat lukken een dierenarts te vinden die standaard steriliseert. Bij steriliseren worden namelijk alleen de zaad/eileiders onderbroken waardoor het dier niet meer vruchtbaar is, maar nog wel gewoon hormonen heeft. Bij castreren wordt echt alles weggehaald, waardoor je ook geen last meer hebt van hormonen;).

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke ik bedoel idd castreren van voedster en mijn eigen DA is bereid het te doen. Heeft er wel voldoende ervaring mee en wist me precies te vertellen waar ze op letten en wat ze wel en niet doen met konijnen wat bij honden/katten en/of fretten wel kan bijv.

Ik durf het dus wel aan. Veel liever mijn vertrouwde DA's die mijn konijn doen dan een vreemde omdat ik weet wat ik aan hun heb.

Volgende week vrijdag gaat het allemaal gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .