Ga naar inhoud

jopelien niet helemaal goed


ShinLi

Aanbevolen berichten

Ik had dit ook in mn koppeltopic gepost. Maar toch even een eigen topic in gezondheid.

Nou het was ook weer leuk vandaag! Kwam vanmorgen in het hok om Baldr zn oogzalf te geven. Zag ik Jopelien liggen, lag te trillen als een blaadje. Meteen haar gecheckt. Ze nam niks aan, geen biks, geen groenten en geen gras (en ze is verzot op gras). Haar temperatuur opgenomen en was 35.2C° :s. Dus meteen naar de DA gegaan om half 12. Moest eigenlijk werken om 12 maar ik mocht wel later komen! DA kon niks vinden. Ze had daar 37C° en ze ontdekte wel vlooien op haar. Ze heeft pijnstilling gekregen (prik) en ja hoor madam zat 5 min later weer hooi te eten. Voor de zekerheid heb ik jopie nu nog binnenstaan met een kruik erbij. Heb voor alle 6 konijnen stronghold meegekregen tegen de vlooien!

Op dit moment zit Jopelien nog steeds binnen. Ze heeft haar grasjes en ook hooi opgegeten. De biks heeft ze maar half opgegeten. En nu ligt ze weer languit. Niet zoals ik van haar gewend ben. Ze heeft wel wat gedronken. Maar toch vertrouw ik het niet helemaal en blijft ze vannacht ook gewoon binnen. Als ik het wel vertrouwde had ik haar weer bij de andere 3 gezet. Maar wil geen risico lopen om haar morgen nog zieker te vinden. Denk dat ik zometeen haar temperatuur weer even ga opnemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jopelien haar temperatuur was nu weer 38,2°C. Maar ze ligt wel veel languit in de kooi op dit moment, en ze heeft zonet weer een paar brokjes opgegeten. Maar deze gaan normaliter in één keer helemaal op. Haar keutels zijn ook nog wat aan de kleine kant, al worden ze steeds wat groter gelukkig!

Als ze morgen weer de oude is, zou ik haar dan zo weer bij de drie andere kunnen zetten, of wordt dit toch opnieuw koppelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou zeg dat wel, ik ben er wel even klaar mee... maar wat doe je eraan? Inderdaad apart is het wel, dierenarts kon ook niet echt iets vinden. En aan de ene kant eet ze dus wel, maar niet zoals ik van haar gewend ben. Daarnaast ligt ze nu heel veel languit, en is ze ook wat chagrijnig naar mij toe. Dit heb ik niet meer meegemaakt sinds ze is gecastreerd en is dus ook niet echt normaal voor haar doen. En vooral die temperatuur vanochtend vond ik zo apart, ik bedoel 35 graden? Dat is net als een mens die 34 graden heeft, ben je gewoon onderkoeld :s.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik heb haar vanochtend 11 uur bij de anderen weggehaald. Dus in principe als ik haar morgenochtend terug zet, is het nog geen dag geweest. Heb morgen ook vrij dus kan er de hele dag opletten. Maar ze gaat alleen er weer bij als ik het 100% vertrouw met jopelien. En dat doe ik nu nog niet helemaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee als je het niet helemaal vertrouwt moet je het ook niet doen. Pas als ze weer 100% is dan terugzetten. Als het langer dan een dag is, tja ik heb dieuwertje toen ook een keer zo teruggezet maar was niet echt een succes, blijkbaar zijn konijnjtes elkaar vrij snel vergeten als vriendje........ dus zelf zou ik dan op een neutrale plek even kijken hoe ze reageren en gaat dat goed, lekker weer bij elkaar in hun hok/ren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ppff wat vervelend weer zeg...het zit je echt niet mee.

Misschien toch Gas?

En Jopelien zal wel naar de DA ruiken nu...dus voor Safe zou ik hun toch even op neutrale ruimte zetten kun je meteen zien hoe het gaat.

Accepteren ze haar meteen weer kun je ze zo overzetten in hun eigen hok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat goed. Ze zit al weer twee uur bij de andere drie! Freya jaagde heel even, maar dit doet ze bij alle konijnen XD. Maar het is nu rustig, zitten mooi met elkaar hooitjes te eten. En check geregeld door het raam van mijn kamer (kan ik ze mooi zien :D). Ben blij dat het weer zo snel is opgeknapt. Ze had haar bakje met biks vanochtend ook weer in één keer leeg. En de grote pluk hooi van gisteravond was ook bijna helemaal op!

De DA heeft gister haar goed bevoeld en geluisterd, maar was niet gas. Ik denk persoonlijk dat ze misschien even wat verstopt was. Want de eerste keuteltjes die eruit kwamen zaten toch wat haren in. Echt dat je ze kon zien en er soms zo'n draadje van haren aan de keutel hing. En ze zijn nog niet eens in de ergste stadium van het verharen :s. Dus ik zal dat even goed in de gaten houden. En als ze het nu leuk vinden of niet, regelmatig een goede kam of aaibeurt geven :D.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .