Ga naar inhoud

gesch. ooglid, versch wonden bij Baldr


ShinLi

Aanbevolen berichten

Mijn arme baldr is toch flink te pakken genomen door mn andere exram cooper bij het koppelen van mijn 6 konijne. Vanmiddag ff voor 3en ontdekte ik dat baldrs oogje traande toen ik beter keek schrok ik echt. Zn bovenste ooglid was gescheurd en het was roodig. Ben meteen in de auto naar de DA gestapt. Eenmaal aangekomen heeft ze ernaar gekeken. Volgens haar was het niet goed te hechten omdat het al wat ouder leek (kan er niet bij dat ik dit niet heb gezien vanochtend als dit in de nacht gebeurd is). Heb een zalfje meegekregen die ik 2/3 keer daags moe5 gebruiken maar is dit genoeg?

Baldr heeft ook verschillende oppervlakkige verwondingen waar al een korstje opzit. Maar een wond is toch wel een flinke hap geweest. Maar lijkt wel mooi droog al.

Nogmaals ik baal.als een stekker en had dit niet verwacht. Stomvan mezelf dat ik dit dan niet eerder heb gezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even wat extra informatie. Ik heb Cavasan oogzalf meegekregen, moet dit dus 2 tot 3x daags in het oog 1 druppel doen. Verder niks meegekregen. Vanochtend heeft Baldr wel biks gegeten, en hij eet nu ook gewoon hooi. Dus veel last van zijn ooglid en wondjes lijkt hij niet te hebben. Ben erg benieuwd, en ook een beetje bang hoe het gaat helen. Het kan zijn dat het niet meer zoals eerst wordt omdat het toch wel wat gescheurd is. En het was inderdaad al wat opgedroogd en zat al een korstje op. De dierenarts zei dat hechten erg moeilijk werd, ook omdat het zoveel beweegt. Op zich kon ik me hier wel in vinden. Baldr zit nu gewoon weer bij zijn drie voedsters, en dit gaat goed. Freya zat hem zonet al even te verzorgen. Om hem nu helemaal uit zijn groep te halen wou ik niet doen.

Verder is het gewoon heel erg balen en ik kan mezelf wel schoppen dat ik dit niet eerder had ontdekt. Ook die wondjes niet op zijn vel. Zal ik op deze wondjes evetueel calendulan smeren ter verzachting als ik ook de oogzalf toedien?

aangepast door ShinLi
Link naar reactie
Delen op andere sites

de wondjes op de huid zijn dicht, dus daar hoef je niks meer aan te doen. Controleer hem wel regelmatig of er geen abcessen onder komen te zitten. Eventueel zou je kunnen vragen of je preventief AB mag geven om de kans op abcessen te verkleinen, maar weet niet of dat nodig is. weet dat het soms wel gedaan wordt bij grote bijtwonden.

wat betreft het oogje weet ik eigenlijk niet... opzich is cavasan een ABzalf dus denk ik wel dat dat goed is. Wat betreft genezing is het gewoon afwachten. Als hij nu lekker blijft eten heeft hij er waarschijnlijk niet veel last van gelukkig. en ik zou het me neit te veel kwalijk nemen. Je kunt niet alles zien en als het rustig lijkt ga je ook niet elk konijn uitgebried controlreen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen AB meegkregen, dit vond de dierenarts niet nodig. Ik had het liever wel meegehad, vooral omdat we voor het weekend zitten. En ik anders weer 25km op en neer moet rijden. Ik houd dan de wonden inderdaad goed in de gaten. Vertrouw ik het niet ga ik alsnog even bellen met de DA en over op AB. Had inderdaad nog niet gedacht aan mogelijke abcessen die kunnen ontstaan. Hoeherken je een abces? Heb hier gelukkig geen ervaring mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok zal ik daar goed op controleren elke keer als we de oogzalf doen. Ga dit zowieso drie keer per dag doen. Vanavond 8 uur, dan morgenochtend weer rond half 7 (moet vroeg werken) en dan hoef ik pas gelukkig maandag middag weer te werken. Mijn moeder en ik doen dit even met z'n tweeën, dus blij dat ze er zo vroeg even uit wil voor mij :D.

Baldr heeft zonet goed gegeten, z'n bakje leeg. Dus daar ben ik wel erg blij om! Er is ook nog geen heibel geweest verder met zijn voedsters. Hij zit nu weer samen met Freya, Gwyn en Jopelien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja maar ik was zo geschrokken, en die scheur leek toch best wel groot. En wou ook zeker weten dat zijn oog niet beschadigd was. Dit was gelukkig niet het geval. En ik had wel wat zalf liggen maar die was best oud en was volgens mij ook niet met antibiotica erin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .