Ga naar inhoud

Radeloos ! In een jaar tijd 4 konijnen overleden...


Darja

Aanbevolen berichten

Ik ben radeloos ! Afgelopen nacht is onze franse hangoor Puk (10 weken) overleden...

Gisterochtend zat ze in een hoekje en wilde niet eten, terwijl ze normaal gelijk aan komt rennen. Ik heb haar gelijk meegenomen naar de DA. Daar bleek (maar dat had ik zelf ook al gevoeld...) dat ze verstopping had. Dus injecties, medicijnen, dwangvoer, het hele pakket. Maar na een intensieve behandeling heeft ze het dus niet gered. Alweer niet ! Ik heb het afgelopen jaar dus al 4 konijnen verloren aan verstopping. Drie waren nog jong en eentje was een jaar of 4. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Eigenlijk durf ik niet bijna niet meer aan een nieuw konijn te beginnen, maar we hebben nog een gecastreerde ram (Saar) en eigenlijk wil ik gewoon dat hij weer een maatje heeft. Heeft iemand een idee hoe het kan dat ze steeds dood gaan (behalve Saar dus...) HELP !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het medeleven,

Ze krijgen bij mij supreme science selective te eten en natuurlijk veel hooi. De konijnen kwamen niet bij hetzelfde adres vandaan. Ook heb ik ze eerst overgangsvoer gegeven. Ik snap er helemaal niks van. Met de Da ook nog gebeld vandaag en die kon ook geen verklaring geven, domme pech... Maar daar geloof ik inmiddels niet meer in. Ik laat in ieder geval morgen de ontlasting controleren, misschien komt daar wat uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien iets giftig gegeten

Liepen ze los in de tuin

Nee, ze hebben een grote ren en kunnen in principe nergens bij. Er zit ook een groot net over de ren gespannen dus er kan ook niet zomaar iets invallen. Onze Saar mag wel geregeld los lopen maar de kleintjes mochten dat nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .